Στην Γωνία ενός blog και εμείς λοιπόν, μια συντροφική παρέα που θέλει να μοιραστεί σκέψεις, ανησυχίες, μουσικές και πολιτικό λόγο.
Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010
Οι αναρχικοί της Ελλάδας σε κατηγορίες
Επηρεασμένος από το blog "Φάε έναν μαλάκα" είπα να γράψω ένα κείμενο για τους αναρχικούς της Ελλάδας χωρισμένους σε κατηγορίες. Όσοι βλέπουν τον εαυτό τους σε κάποια από αυτές τις κατηγορίες και δεν τους αρέσουν αυτά που γράφω μην παρεξηγηθούν, του χαβαλέ είναι το κείμενο.
Οι κατηγορίες των αναρχικών της Ελλάδας λοιπόν:
Οι αναρχοπατέρες
Ο αναρχοπατέρας είναι ένας τύπος γύρω στα 40 με 50. Η πρώτη του επαφή με την πολιτική έγινε είτε στην κατάληψη του Πολυτεχνείου το 1973 είτε στις διαδηλώσεις μετά την δολοφονία του Καλτεζά το 1985. Κουβαλάει πολύ εμπειρία πάνω του (μα πολύ εμπειρία) και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να του βγαίνει μια ηγεμονία άλλο πράγμα. Δεν μπορεί να το πει ανοιχτά αλλά θεωρεί πως όλοι οι τριγύρω του είναι κατώτεροι πολιτικά από αυτόν και πως τα κριτήρια τους δεν λένε μια μπροστά στα δικά του. Ίσως να έχει και δίκιο αλλά το γεγονός ότι δεν είναι διατεθειμένος να συζητήσει κάτι άλλο πέρα από αυτό που λέει ο ίδιος δημιουργεί πρόβλημα. Ο λόγος του κουβαλάει τεράστια σιγουριά (και είναι λογικό γιατί ο τύπος είναι μια ζωή στο κουρμπέτι) αλλά υποβόσκει και μία υπεροψία που σπάει αρχίδια. Το μόνο που λείπει από τον λόγο του είναι η φράση: "Αφήστε το πάνω μου γιατί τα ξέρω καλύτερα" αλλά δεν την λέει γιατί εκτός από αυτούς που ψαρώνουν έτσι κι αλλιώς μαζί του, υπάρχουν και αυτοί που δεν τον παλεύουν καθόλου και είναι έτοιμοι να τον κράξουν. Η πιο ιστορική φράση που έχει ακουστεί και εκφράζει τον αναρχοπατέρα (αν και δεν το παραδέχεται) είναι: "Θα σας αυτοοργανώσω εγω, θέλετε δεν θέλετε"!
Οι πρώην αριστεροί
Ξεκίνησε την δράση του στην αριστερά αλλά κάποια στιγμή σταμάτησε να την παλεύει μαζί της, αποχώρησε και τελικά κατέληξε εκεί που άνηκε πάντα. Στον αναρχικό χώρο. Συνήθως έχει 100% κατασταλαγμένη, πολιτική άποψη αφού λόγω του περάσματός του και από άλλο πολιτικό χώρο ξέρει απόλυτα γιατί κατέληξε τελικά στην αναρχία. Η εμπειρία του είναι πολυδιάστατη και τα προτάγματα της αναρχίας τα νιώθει όμως έχει ένα μικρό αρνητικό. Το παρελθόν του τον κάνει λιιιιγο περισσότερο μαρξιστή απ' ότι πρέπει.
Οι αναρχοαριστεροι
Σε αντίθεση με τον πρώην αριστερό αναρχικό, ο αναρχοαριστερός είναι αυτός που θα ακολουθήσει την αντίθετη διαδρομή. Είναι γύρω στα 20κάτι και βρίσκεται στον αναρχικό χώρο σχεδόν κατά λάθος ή ίσως γιατί δεν γουστάρει τις εκλογές. Είναι θέμα χρόνου να κοιτάξει προς τα αριστερά και είναι επίσης θέμα χρόνου να καταλήξει σε κάποια λενινιστική οργάνωση. Για την ώρα ζηλεύει τις δομές της αριστεράς και οραματίζεται έναν αναρχικό χώρο με αυτές τις δομές αγνοώντας πως αν γίνει αυτό δεν θα μιλάμε πλέον για αναρχικό χώρο αλλά για αριστερό. Δεν μπορεί να καταλάβει πως οι διαφορές αναρχικών και αριστερών δεν είναι προσωπικές αλλά πολιτικές και γι΄αυτό τον λόγο αναπαράγει διαρκώς απόψεις του στυλ: "Πρέπει να αφήσουμε στην άκρη τις διαφορές μας και να γαμήσουμε όλοι μαζί τον καπιταλισμό". Δεν έχει καταλάβει πως ο κοινός αντικαπιταλισμός δύο χώρων δεν συνιστά καν ένα μίνιμουμ πολιτικής συμφωνίας. Όταν το καταλάβει θα την κάνει προς καμιά ΑΝΤΑΡΣΥΑ ή καναν ΣΥΡΙΖΑ ή (ακόμα χειρότερα) προς το (φτου, φτου, φτου) ΚΚΕ...
Οι θερμόαιμοι
Συνήθως πλησιάζει προς τα 30. Άντε να τα έχει περάσει και λίγο. Κουβαλάει πολύ οργή μέσα του και φροντίζει να το κάνει κατανοητό με κάθε ευκαιρία. Δεν ανήκει στην κατηγορία των μπάχαλων (βλέπε παρακάτω) αν και όταν ήταν πιο μικρός εκεί άνηκε. Έχει πολλά σωστά πράγματα στο μυαλό του, συνήθως είναι συντροφάρα και η άποψη του πάντα μετράει γιατί συν τοις άλλοις κουβαλάει και μια κάποια εμπειρία. Μένει στα Εξάρχεια τα τελευταία χρόνια και τα σύνορά τους τα περνάει μόνο για τις πορείες. "Έχει μεγαλώσει και έχει ηρεμήσει" και δικαιολογεί του μπάχαλους γιατί "όλοι περάσαμε από αυτή την φάση". Το αίμα του όμως βράζει ακόμα και στην πραγματικότητα ψοφάει για συγκρούσεις. Στις πορείες θέλει να τα κάνει όλα πουτάνα τριγύρω του αλλά ξέρει πως δεν πρέπει και κρατιέται. Όταν όμως γίνεται πέσιμο από τους μπάτσους λέει από μέσα του "εδώ είμαστε" και υπερασπίζεται το μπλοκ του με όλο του το είναι.
Οι μπάχαλοι
Ηλικιακά κυμαίνονται ανάμεσα στα 16 και τα 25. Αναρχία μεταξύ άλλων σημαίνει συμμετοχή και αυτό είναι κάτι που αγνοούν αλλά τι να κάνουμε που στον αναρχικό χώρο δεν υπάρχουν (και σωστά) ούτε μέλη, ούτε καταστατικά; Θα τους βρεις είτε να αράζουν κάπου στα Εξάρχεια πίνοντας μπύρες είτε σε κανένα punk live να κάνουνε μπόνγκο. Στις πορείες κατεβαίνουν με λογική πύρκαυλου που είναι έτοιμος να ισοπεδώσει κάθε τι που συμβολίζει καπιταλισμό ενώ με τις "κουφάλες τους μικροαστούς" δεν τα πάνε καθόλου, μα καθόλου καλά και θέλουν να τους κρεμάσουν μαζί με τους μεταλάδες που ακούνε απολίτικ μουσική και πάνε σε μη DIY συναυλίες, τους άλλους αναρχικους που χάνουν ανούσια τον χρόνο τους σε συνελεύσεις αντί να πετάνε μπουκάλια, τους κάγκουρες που αντί να την βγάζουν με μπύρα από το περίπτερο πάνε σε μαγαζιά, τους νοικοκυραίους που ξυπνάνε κάθε πρωί και πάνε στην δουλειά τους χωρίς να ντρέπονται που υπηρετούν τα αφεντικά, τους φασίστες επειδή είναι φασίστες, τους μπάτσους επειδή είναι γουρούνια-δολοφόνοι, τους αριστερούς επειδή είναι ψευτοκουλτουριάδηκες και γενικά όλο τον κόσμο. Είναι τα πνευματικά παιδιά του Νετσάγιεφ αλλά οι ίδιοι δεν έχουν ακούσει καν το όνομά του. Φάση είναι όλο αυτό βέβαια και θα τους περάσει. Το πιθανότερο είναι πως είτε θα γίνουν και οι ίδιοι σαν τους μικροαστους που κράζουν τώρα και όταν θα φτάσουν τα 30κατι θα σου σπάνε τα αρχίδια πως "και εγώ αναρχικός ήμουν κάποτε" ή θα εξελιχθούν σαν τους "θερμόαιμους" (βλέπε πιο πάνω).
Οι lifestyle
Ίσως η πιο απάλευτη κατηγορία από όλες, οι lifestyle αναρχικοί συνήθως συνδυάζουν τον ιδεολογικό τους προσδιορισμό με άλλον έναν π.χ. αναρχοχίπηδες. Θεωρούν τον Άσιμο τον "απόλυτο αναρχικό που πέρασε στην ιστορία της ανθρωπότητας" ενώ ακόμα ακούνε Μουζουράκη, Μπαλάφα, Γραμμένο και στο τσακίρ κέφι Αγγελάκα, Θανάση και Ωχρά Σπειροχαίτη. Όπου παίζει συναυλία αλληλεγγύης στον... (δεν έχει σημασία, αρκεί να είναι "αλληλεγγύης") με Πουλικάκο και Μάτζικ Ντε Σπελ (κλασσικά) θα τους βρεις πρώτες μούρες, στο facebook έχουν 1.000.000 φίλους και άλλες τόσες φωτογραφίες τους, οι περισσότερες σε "επαναστατικές" στιγμές και συνήθως θα τους συναντήσεις σε κάποιο αυτοοργανωμένο πάρκο να τραγουδάνε με κιθάρες και να ανοίγουν φιλοσοφικές συζητήσεις του κώλου. Τους αρέσει να βρίζουν τους μπάτσους αλλά όταν τους πεις πως το πρόβλημα με τους μπάτσους είναι ταξικό θα σε κοιτάξουν με ανοιχτό το στόμα και θα ανατρέξουν στα τραγούδια του Άσιμου να δουν τι σημαίνει αυτή η λέξη.
Οι έμπειροι
Ο "έμπειρος" αναρχικός θα μπορούσε να ανήκει στην κατηγορία των αναρχοπατέρων (βλέπε 1η κατηγορία) διότι πάνω κάτω έχει την ίδια ηλικία με αυτούς. Προς τιμήν του δεν ανήκει σε αυτήν και η εμπειρία του δεν δίνει ούτε ένα στοιχείο πρωτοπορίας και ηγεμονισμού στον χαρακτήρα του. Είναι αφοσιωμένος στον αγώνα εδώ και πολλά χρόνιά ενώ ο συνδυασμός εμπειρίας και έλλειψης υπεροψίας εμπνέει τους νεότερους και αυτό αναγκαστικά τον καθιστά ηγέτη. Ο ίδιος κάνει αυτό που πρέπει δηλαδή προσπαθεί να σπάσει αυτή την νοοτροπία και αντιμετωπίζει ακόμα και τους πολύ νεότερους από αυτόν σαν ίσο προς ίσο. Κρατάει κριτική στάση απέναντι στον χώρο ενώ οι πολιτικές "σφαλιάρες" που έχει φάει στα τόσα χρόνια που βρίσκεται στα στέκια, τις καταλήψεις και τις συλλογικότητες είναι πάρα πολλές. Δεν σταματάει να προσπαθεί ωστόσο, παίρνει πολύ σοβαρά την υπόθεση της αναρχίας και όσο αντέχει θα δίνει όλο του το είναι στον αγώνα.
Οι Μπακούνηδες
Ο... "Μπακούνης" έχει διαβάσει πιο πολλά βιβλία και από τον πρωταγωνιστή του V for Vendetta, έχει μελετήσει οτιδήποτε έχει να κάνει με την αναρχική θεώρηση (μα οτιδήποτε όμως) και μπορεί να κάνει αντίλογο στα πάντα με μια ρήση του Μπακούνιν και του Κροπότκιν. Τον πάμε γιατί είναι κινητή εγκυκλοπαίδεια και μιλώντας του μπορείς να λύσεις πολλές απορίες αλλά όταν μιλάει πρέπει να συγκεντρωθείς απόλυτα για να καταλάβεις τι διάολο θέλει να πει με τόσο πολύπλοκη γλώσσα που χρησιμοποιεί. Όταν παίρνει τον λόγο σε συνέλευση, αν δεν υπάρχει συντονιστής είναι ικανός να τελειώσει και μετά από κάνα δίωρο αφού ξεκινάει να μιλάει για την οικονομική κρίση και καταλήγει να αναλύει τα παιδικά χρόνια του Μαλατέστα. Τον συμπαθούμε πάντως και ας μας ζαλίζει ώρες ώρες με το ακατάπαυστο μπλα μπλα του.
Οι "Δεκεμβρηστές"
Πάντα είχε μια συμπάθεια προς τον αναρχικό χώρο αλλά δεν είχε πολυασχοληθεί. Η εξέγερση του Δεκέμβρη όμως τον έμπασε για τα καλά στον χώρο. Η κατηγορία των "Δεκεμβρηστών" είναι σχετικά καινούρια ωστόσο σε αυτήν ανήκουν μπόλικα άτομα. Ακόμα και αν η ΚΚΕτζιδικη πιπίλα πως "και τι ήταν ο Δεκέμβρης δηλαδή; Που είναι όλοι αυτοί που είχαν βγει τότε έξω;" καλά κρατεί, πολύς κόσμος που βγήκε τον Δεκέμβρη στον δρόμο παραμένει εκεί και ας μην τον βλέπει το ΚΚΕ. Πως να τον δει άλλωστε αφού οι περισσότεροι έγιναν αναρχικοί; Οι "Δεκεμβρηστές" είναι ανάμεσα στα 18 και τα 25, αυτός ο παράξενος μήνας πραγματικά άλλαξε τον τρόπο που βλέπουν τα πράγματα και το γεγονός ότι πολιτικοποιήθηκαν ουσιαστικά μέσα από (και μέσα σε) εξεγερσιακές συνθήκες τους προσδίδει συλλογική συνείδηση, συλλογική ηθική και η παρουσία τους στον χώρο τα τελευταία δύο χρόνια έχει αλλάξει αισθητά τα χαρακτηριστικά του.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Eνδιαφέρουσα η κατηγοριοποίηση που κάνεις και μπορώ να πω ότι συμφωνώ με αρκετά από όσα λες, ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπαυξάνω μάλιστα και πιο συγκεκριμένα με τις κατηγορίες: ''αναρχοαριστεροί'', ''μπάχαλοι'' και ''Δεκεμβρηστές''.
-Για την τελευταία,μάλιστα,πιστεύω πως μπορεί και πρέπει να αναλυθεί πιο βαθειά..
Καλή συνέχεια, στις σκέψεις αλλά και στις ενέργειές σου!
Έχεις δίκιο.. Η τελευταία κατηγορία χωράει πολύ πολύ ανάλυση.. Θα την κάνω κάποια στιγμή.. ;)
ΑπάντησηΔιαγραφήStous "lifestyle" anarxikous kaneis ena terastio lathos...Sinxeeis ton "pozeroanarxiko" me ton lifestyle anarxiko.
ΑπάντησηΔιαγραφήTo na exeis ton tropo zois tou Asimou san protipo kai to na pisteveis stin dinami tis mousikis,tis agapis kai tis allilleggiis(axies pou vriskontai fisika kai ston hippismo) den se kanei se kamia periptosi,pozeri,p vazei 1000 fotografies sto facebook kai exei 10000 filous opos eipes.Sta ipoloipa kala mas periegrapses,alla kai pali den mporo na ktlvo giati tha prepei na GINEI autos o diaxorismos kai na sinexisoume na anazitoume akoma megaliteri diaspasi ston xoro?Sta idia idanika kai stis idies axies pistevoume(an exaireseis tous mpaxalous),ton idio kosmo zitame,kai ola osa mas enonoun einai poli pio dinata apola osa mas xorizoun!
Πρώτον, όπως γράφω στο κείμενο: "Όσοι βλέπουν τον εαυτό τους σε κάποια από αυτές τις κατηγορίες και δεν τους αρέσουν αυτά που γράφω μην παρεξηγηθούν, του χαβαλέ είναι το κείμενο".
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεύτερον, δεν προσπαθώ να διασπάσω τον χώρο. Ο χώρος έχει συγκεκριμένες, ανοικτές διαδικασίες μέσα από τις οποίες μπορούν να ακουστούν όλοι και να συνδιαμορφώσουν. Όποιος θέλει δρα μέσα από αυτές τις διαδικασίες. Όποιος δεν θέλει, διασπάται μόνος του από τον χώρο. Δεν περιμένει ένα κείμενο σε ένα μπλογκ για να διασπαστεί. Τον χώρο τον διασπάνε άλλοι παράγοντες που αν κάτσουμε και τους αναλύσουμε θέλουμε δυο-τρία κείμενα.
Τρίτον, μερικά κομμάτια στο κείμενο είναι ηθελημένα υπερβολικά γραμμένα όπως για παράδειγμα αυτό που αναφέρεις για το facebook. Είπαμε, το κείμενο είναι του χαβαλέ.
Τέταρτον, διαφωνώ προσωπικά με ότι ο τρόπος ζωής του Άσιμου πρέπει είναι το πρότυπο για έναν αναρχικό. Ο απομονωτισμός και ο ατομικισμός, ακόμα και αν είναι "εναλλακτικός" όπως αυτός του Άσιμου παραμένει κόντρα στα προτάγματα της αναρχίας. Καλός ο Άσιμος, δεν λέω, έχει γράψει μερικές τραγουδάρες που σου σηκώνουν την τρίχα αλλά το ότι ο τρόπος ζωής του έχει υιοθετηθεί σαν πρότυπο από πολλούς που δηλώνουν αναρχικοί είναι αποτέλεσμα του ότι η αναρχία έχει χρησιμοποιηθεί, δυστυχώς και σαν lifestyle. Επίσης ένας αναρχικός δεν πιστεύει ούτε στην δύναμη της μουσικής, ούτε στην δύναμη της αγάπης. Πιστεύει στην δύναμη της ανθρώπινης βούλησης να αλλάξει τα πράγματα, πιστεύει στην δύναμη της ταξικής ενότητας, στην δύναμη της αλληλεγγύης (όπως λες) και αναρχικός στόχος είναι να ανατρέψει το υπάρχων σύστημα. Και αυτή η ανατροπή δεν θα έρθει ούτε με αγάπες και λουλούδια, ούτε με ειρηνικά τσιτάτα, ούτε με μπάφους και κιθάρες. Θα έρθει με άγριες απεργίες, με σαμποτάζ των μέσων παραγωγής και στην συνέχεια οικειοποίησή τους και εν τέλει με ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ με τα αφεντικά. Ο κόσμος δεν θα γίνει καλύτερος από μόνος του όπως πιστεύουν οι χριστιανοί (άλλη lifestyle κατηγορία οι αναρχοχριστιανοί) ή με ειρηνικά μέσα όπως πιστεύουν οι αναρχοπασιφιστές. Ο κόσμος θα γίνει καλύτερος μόνο μέσω μιας κοινωνικής, αντικρατικής επανάστασης βασισμένη σε οριζόντιες δομές που θα ξεκινά από τους κάτω και θα στοχεύει τους από πάνω. Όλα τα άλλα είναι lifestyle-ικια.
To lifestyliki den einai aparaititos kako.An pareis tin lexei lifestyle me tin kirolektiki tis simasia..Tropos zois...an ensomatoseis ston eauto sou enan sigekrimeno tropo zois,kai akouloutheis stin prosopiki sou zoi auta pou ipostirizeis,tote kaneis kati poli sosto kateme...giati i epanastasi an kai sillogiki,prp na tin xekinisei o kathenas apton eauto tou...
ΑπάντησηΔιαγραφήIstera,dikaioma sou na pisteveis oti o monos tropos na pesei to sistima pou polemame na proipothetei antivia stin via tou kratous,alla me ton idio tropo,dikaioma mou einai na pistevo oti auto mporei na epiteuxthei me "agapes kai louloudia" opos les apaxiotika,giati ekei kaneis tin diafora apautous pou polemas.TIn via tin katexoun poli kalitera apomas,einai poli isxiroteroi ston sigekrimeno tomea,mporoun aneta na xrisimopiisoun kathe "antiviaii" kinisi mas enantion san boomerang kai na mas tin epistrepsoun me 10 fores pio isxiro pligma ston xoro(mesa mazikis eximerosis,paraplanisi kai paei legontas,nomizo ktlvaineis ti ennoo).Exallou,i istoria mas didaxe oti kamia viaii epanastasi den petixe,kai auto emena mou leei kati(sevomai vevea tis antithetes apopseis kai den tis xaraktirizo "lifestilikia")
Enas tropos iparxei na xtipiseis to sistima stin kardia tou...na to vareseis ekei p ponaei perissotero...na apaxioseis osa s prosferei(ilika agatha,giapika protipa zois),na arnitheis na gineis mixani paragogis kai katanalosis,na arnitheis na mpeis sta oria tou dikou tous klouviou..na vgeis apexo kai apokei na kaneis tin diafora.65% tis oikonomias enos kratous stirizetai stin prosopiki katanalosi agathon ton "oikion",dld emena,esena,tu mparmpa-thoma kai paei legontas...mporeis na dianoitheis an esto kai 25% tou laou autin tin stigmi,ta paratage ola,kai arniotan na zei san mixani paragogis kai katanalosis,ti pligma tha eitan gia tin oikonomia tou kratous,kai ton epeixiriseon(sindeontai auta ta 2).Tha epefte olo to sistima mesa se mia nixta...xoris porous,edn mporoun na leitourgisoun...Kai nai auto pistevo oti tha to petixo znotas san ton asimo,kai propagandizontas tis idees mou meso tis mousikis...giati?Giati axiaka ama to pareis,pistevo oti ta pragmata pou axizoun pragmatika sautin tin zoi einai i agapi-filia,i TEXNI kai autes oi mikres stigmes p pernas me tous anthropous p agapas,pano sautin tin mikri poreia p mas dinete i eukairia na kanoume sautin tin zoi...Apopsi mou,apla toulaxiston epeixirimatologontas kai parousiazontas tin,elpizo na ekana safes oti den prokeite gia ena "lifestyle" opos to ennoeis esi,alla gia enan kanoniko tropo zois kai skepsis.
Peace Love and Music man.Nasai kala :)
Gia to xavale ktlp s apantisa sto facebook,den toxa prosexei oti toxes valei ;)
Καταρχάς ο αναρχισμός δεν είναι τρόπος ζωής. Είναι θεώρηση. Και αντίστοιχα η αναρχία (ελευθεριακός κομμουνισμός) είναι μια κατάσταση που προκύπτει μέσα από την επιτυχημένη εφαρμογή αυτής της θεώρησης. Σε μια καπιταλιστική κοινωνία, ο τρόπος ζωής σου δεν μπορεί να είναι αναρχικός. Ότι και να κάνεις, ο τρόπος ζωής σου θα είναι καπιταλιστικός είτε ζεις σαν γιάπης είτε ζεις σαν τον Άσιμο. Τον ιδεολογικό σου προσδιορισμό δεν τον καθορίζει ο τρόπος ζωής που έχεις μέσα στο υπάρχων (και επιβεβλημένο) σύστημα (διαφορετικά θα χαρακτηριζόμασταν όλοι καπιταλιστες-και ο Άσιμος), τον καθορίζει η διάθεση που έχεις απέναντι σε αυτό το σύστημα. Η "ατομική ελευθερία" είναι μια παπάρα που έχουν εφεύρει οι νεοφιλελευθεροι και έμεσα την να αναπαράγουν όσοι μιλάνε για οποιουδήποτε είδος ατομική ελευθερία. Ο νεοφιλελεύθερος για παράδειγμα θα σου πει ότι "έχω το δικαίωμα να είμαι αφεντικό" επικαλούμενος την ατομική ελευθερία καθε ανθρώπου. Εμείς, οι αναρχικοι δεν αποδεχόμαστε τον όρο της "ατομικής ελευθερίας". Η ελευθερία δεν μπορεί να είναι ατομική, μπορεί να είναι μόνο κοινωνική. Αν δεν είναι κοινωνική δεν είναι ελευθερία. Ελευθερία σημαίνει να μην επιβάλεται το κοινωνικό σύνολο στο άτομο και το άτομο στο κοινωνικό σύνολο. "Δεν μπόρεις να είσαι ελεύθερος αν όλοι οι τριγύρω σου δεν είναι" που έλεγε και ο γερό-Μπακούνιν. Δεδομένων όλων αυτών λοιπόν, δεν ΜΠΟΡΕΙΣ να ενσωματώσεις ατομικά στον εαυτό σου τον τρόπο ζωής που θες σαν αναρχικός. Ακόμα και " an esto kai 25% tou laou autin tin stigmi,ta paratage ola,kai arniotan na zei san mixani paragogis kai katanalosis" δεν θα πετύχαινε τίποτα. Καταρχήν διότι σε μια κοινωνία αναγκαστικά καταναλώνεις (αν δεν το κάνεις θα πεθάνεις) και αναγκαστικά παράγεις (διαφοτετικά ζεις παρασιτικά εις βάρος αυτών που θα παραγουν). Το μεγάλο όπλο της εργατικής τάξης σε αυτό τον πόλεμο είναι ότι χειρίζεται τα μέσα παραγωγής και πρέπει να τα οικιοποιηθεί για να σαμποτάρει το σύστημα. Και τότε ναι, αν όχι μέσα σε ένα βραδυ, σύντομα πάντως, θα το ανατρέψει! Όσον αφορά την αντιβία είσαι αναγκασμένος να την χρησιμοποιήσεις όχι γιατι την γουστάρεις ή επειδή είναι όμορφη αλλά γιατι απέναντι σε ένα εκ φύσεως βίαιο σύστημα είναι η μοναδική σου επιλογή. Και γενικά και η βία και η αντιβία έχουν διαφορα επίπεδα. Βία για παράδειγμα δεν είναι μόνο το ξύλο από τους μπάτσους. Είναι και η ανεργία (και η μισθωτη εργασία παράλληλα, κοιτα εδώ εκβιασμός). Αντίστοιχα αντιβια δεν είναι μόνο οι πέτρες και τα μπουκάλια στους μπάτσους. Είναι και μια εργατική απεργία. Ε, απέναντι σε αυτό το σύστημα αν λειτουργήσεις με γνώμωνα την αγάπη, την φιλία και την τέχνη, το σύστημα θα σε κοιτάει ικανοποιημένο διότι στην πραγματικότητα ΚΑΙ δεν τον αμφισβητείς αλλα ΚΑΙ νομίζεις ότι το κάνεις. Δεν απαξιώνω ούτε την αγάπη, ούτε την φιλία, ούτε την τέχνη. Ίσα-ίσα και τα τρία τα έχω πολύ ψηλά στην ζωή μου. Αυτό όμως είναι κάτι προσωπικό. Δεν είναι πολιτικό. Και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι ιδεολογικό.
ΑπάντησηΔιαγραφήθελω ξεχωριστη κατηγορια για τους μουσατους αναρχικους.
ΑπάντησηΔιαγραφήαλεξ μουσατος.
εγω θελω ειδικο αφιερωμα για αναρχικους με μουστακι..
ΑπάντησηΔιαγραφήκωστας με μουστακι
ΜΑ ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΠΟ ΣΑΣ δεν ερχεται στις ομαδες για οικονομικη-κοινωνικη αναλυση?????
ΑπάντησηΔιαγραφή:-)
ΒLACKMETAL-ας αναρχικος που μεμφεται την PUNK
ίσως πάλι, αυτοί που βρίσκουν τον εαυτό τους σε μερικές από τις παραπάνω κατηγορίες και μόνο εντώς των ορίων αυτών, να έπρεπε να σκεφτούν γιατί κατάφεραν να κατηγοριοποιηθούν και τι τελικά προσφέρουν σε αυτό που λένε πως πρεσβεύουν...
ΑπάντησηΔιαγραφή(Ένας που είναι ελάχιστα "έμπειρος" και προσπαθεί να μην του πολυβγαίνει ο "Μπακούνης",
με μούσι και μουστάκι - και λίγα με την punk σύντροφοι!)
Καιζερσοουζ! Σε λατρευω! Ειμαι ο Κεννυ.
ΑπάντησηΔιαγραφή<> το κειμενο! Restecp! :)
Και πιστευω οτι ενα πραγματικο βημα θα κανει αυτος που θα σκεφτει γιατι χωριζεται σε αυτες τις συγκεκριμμενες τασεις ο χωρος. Αν μπορει να αλλαξει μεσω δρασεων. Αν πρεπει και γιατι.
Να πω οτι προσωπικα ειμαι πρωην αριστερος που πασχιζει να γινει εμπειρος μπακουνης! :P Αλλα θελει υπομονη! :-)
Η πλεοψηφια των "Αναρχοπατερων" ειναι "Πρωην Αριστεροι". Εξου και τα λεννινιστικα σκαγια...
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστω τον μαρξισμο που μ εχει κανει αριστερο
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστω την εργατια που μ εχει κανει ψωλαρα
ΧΑΧΑΧΑΑΧΑΧ δεν το περίμενα ότι θα κατηγοριοποιηθεί ο αναρχικός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια μένα ο άνθρωπος δεν μπαίνει σε κατηγορίες είτε είναι αναρχικός, είτε αριστερός, είτε δεξιός, είτε άσπρος, είτε μαύρος...
Αδυνατώ να μπω αγαπητέ KaizerSoze ο αναρχικός είναι τρόπο ζωής και τρόπος σκέψης...το τι γίνεται στο δρόμο έχω δεί πολλά(27 ετών είμαι) και ίσως πέρασα κάποια φάση και εγώ πιτσιρικάς
Ίσωως είμαι και εγώ ορισμένος αλλά και ποιός δεν ειναι με όσα βλέπει γύρω του...
Πάντως βλέπω την φάση πιο πέρα απο τον Μπακούνιν και των Κροπότκιν αλλά με τις συλλογικότητες και τους ανθρώπους που προσπαθούν να επιβιώσουν σε αυτό το άδικο γαμημένο σύστημα
re paidi se pia katigoria eimai...
ΑπάντησηΔιαγραφήto profile mou sto facebook exei mono 124 filous vgenw sta eksarxeia kai eimai istoriki fatsa sta perix dn eimai oute mikros oute megalos arazw opou na nai, enoite entos ton synorwn gi na lioso sta ksidia kai na gnorisw kamia gomena... dn katevenw pia se pories kai dn pataw pleon se synelefseis..krazw kana trampouko ala kanw kai gw kamia kafrila pou kai pou..krataw kai tis dipolomatikes mou sxeseis me stekia omades katalipseis ala kai me mbaxalous mpravous kai magazatores...
Άθλιοι! Άπλυτοι! Ανήθικοι! Βίαια απόβλητα του ανθρώπινου γένους! Καρκινώματα Της Πατρίδας μας! Που προσβάλλετε τα ιερά και τα όσιά μας! Τη θρησκεία μας! Τις ηθικές αρχές κι αξίες μας! Που μου το παίζετε και διανοούμενοι και διαβασμένοι! Ξορκισμένοι στον απήγανο!!! Φτου, φτου, φτου, φτου! Που βγαίνετε στους δρόμους και τα κάνετε μπάχαλο! Που το μόνο που εκφράζετε είναι μίσος, βία και κοινωνικό ξεπεσμό!!! Που πάτε κόντρα στην πρόοδο Του Έθνους μας!!! Ε ρε Χ.Α. που σας χρειάζεται!!!! Προτείνω να σας λιθοβολήσουν!!! Ξορκισμένοι στον απήγανο!!! Φτου, φτου, φτου, φτου, φτου, φτου, φτου, φτου!
ΑπάντησηΔιαγραφήεπικίνδυνο το κείμενο. οι κατηγορίες παράγουν διαχωρισμούς και οι διαχωρισμοί ιεραρχίες. δεν κλείνω τα μάτια στις "άτυπες ιεραρχίες" του χώρου, είναι παθογένειά του σίγουρα. αλλά τέτοια κείμενα περισσότερο τις αναπαράγουν παρά τις αποδομούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήέρευνες και συμπεράσματα παράγουν οι δημοσιογράφοι και οι ακαδημαϊκοί.
κι όμως, το να πιστεύεις στην αναρχία δεν είναι ταυτότητα, ούτε ρόλος. είναι καθημερινός αγώνας ζωής και επιβίωσης με αξιοπρέπεια, κάτι από το οποίο μάλλον δεν έχεις ιδέα.
λείπουν οι κατηγορίες: αναρχομαγαζάτορας, αναρχοσκυλού, (σιωπηλός) αναρχομάρτυρας, (φωνακλάς) αναρχογαμιάς, κωλορούφης του αναρχοπατέρα, περιφερειακός αναρχικός της πολυτασικής αναρχο-ομόσπονδης φάσης.
ΑπάντησηΔιαγραφή