Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011

Ο ΑΚιτισμος του ΕΕΚ (ή ο ΕΕΚιτισμος της ΑΚ;)


"Να πω κακία για ΕΕΚ;" είπα σε μια facebookικη συζητηση. "Πες πες!" αναφώνησε γεμάτος ανυπομονησία ένας συντροφος και συντρολος. "Θα την πω light και αν ζητηθουν επεξηγησεις θα την πω hardcore. Το κακο με το ΕΕΚ λοιπόν είναι πως πασχει από ΑΚ-ιτισμο" απαντησα και άναψα φωτιες σε συμπαθέστατη ΕΕΚιτισα που απαντησε: "Το ΕΕΚ πάσχει από ΑΚ-ιτισμο; Και εσυ απο τι πάσχεις αγαπητέ; Απο ασχετοσύνη;". Σύντομα ήρθε και το ποστ αποριας απο τον συντρολο που ειπε: "Αυτο δεν το περιμενα. Να τους πεις οπορτουνες δεκτον. Αλλα Ακαπιτες; Για εξηγησου!". Η φιλη ΕΕΚιτισα ήταν πια εκτός εαυτού: "Οπορτούνες λέει ο άλλος! Ρε τι εχετε πιει; ΕΕΚ λεμε, όχι ΣΕΚ". "Δεν τους ειπα ΑΚιτες. Ειπα ότι πασχουν απο ΑΚιτισμο.. Ερχεται ποστ ποταμι για να εξηγηθω.." απαντησα αλλά μετά απο σχετικές ενστάσεις να μην γραψω κατι μεγάλο εκει, σκεφτηκα να το κάνω κειμενο εδω. Αρχικα σκεφτηκα πως δεν ειναι και κανα σοβαρο θεμα για να σπαταλήσω ενα κειμενο εδω αλλα μετά θυμηθηκα αυτο που ειχα πει όταν πρωτοξεκίνησε αυτο το blog. Ότι δηλαδή δεν θα εχει κάποιον στανταρ χαρακτηρα, θα ειναι απλα ενα μεσο έκφρασης για όποτε θέλω να γραψω κατι ειτε σημαντικο ειτε ασημαντο. Ας το ανανεωσω και λίγο μιας και εχω μεινει να το συντηρω μονο εγω (οι υπόλοιποι συνιδρυτες του δεν εγραψαν ποτε, πανω μου το πηρα όλο, γκουχ γκουχ ακουτε εκει εξω;).

Παμε λοιπόν:

Βασικά δεν απεχεις και παρα πολυ συντρολε αν τους πεις απλα οπορτουνες. Απλα ο οπορτουνισμός τους ειναι copy paste από τον αντιστοιχο της Α.Κ.. Να τα παρουμε
λοιπόν με την σειρα:

Φάκελος Αντιεξουσιαστική Κίνηση

Ο όρος "Αντιεξουσιαστης" έχει τις ρίζες του στην Α' Διεθνή. Στην Α' Διεθνή υπήρχε η αναρχικη πτέρυγα που εκφραζόταν κυρίως από τον Μπακούνιν και η μαρξιστική πτέρυγα που εκφραζόταν κύριως από τον... Μαρξ. Όταν λοιπόν η μαρξιστική πτέρυγα μιλουσε για σοσιαλισμό, η αναρχικη πτέρυγα για να κάνει κατανοητή την διαφοροποίησή της μιλούσε για έναν "Αντιεξουσιαστικό Σοσιαλισμό". Και κάπως έτσι γεννηθηκε και εξαπλώθηκε ο όρος Αντιεξουσιαστής που στην πραγματικότητα καμία διαφορά δεν έχει από την έννοια "Αναρχικος". Ιστορικά λοιπόν, όταν μιλάμε για Αντιεξουσιαστή αυτόματα μιλάμε για Αναρχικο. Και το ανάποδο...

Στον ελληνικό αναρχικο χώρο (που ειναι κατι σαν αυτο που λενε οι πρωην ναρκωμανεις για την πρεζα-αν δεν μπλέξεις μαζι της δεν ξερεις τι μαρτύριο είναι) γεννήθηκε κάποια στιγμή η εξής αυθαιρεσία: Υπήρχαν άτομα που δήλωναν μεν Αντιεξουσιαστές αλλά όχι Αναρχικοί! "Μνηστητη μου κυριε" θα αναφωνούσε σύσσωμος ο αναρχικός χώρος σε μια άλλη χωρα ΑΛΛΑ στον αναρχικο χώρο της Ελλάδας αυτό έγινε αποδεκτό. Τα χαρακτηριστικά αυτων που δήλωναν αντιεξουσιαστες αλλα όχι αναρχικοι ήταν τα εξής: Ήταν ευαισθητοποιημένοι απέναντι σε ότι γινόταν γυρω τους, συμπαθούσαν τον χώρο, ανακατευόντουσαν σε διάφορες διαδικασίες και σε διάφορες δράσεις του αλλά δεν ειχαν ανακαλύψει απόλυτα την πολιτική τους ταυτότητα, ψιλοκοίταγαν και προς την αριστερά, το έψαχναν γενικα αλλα δεν ήταν τόσο σίγουροι για το αν πρέπει να δηλώσουν με σιγουρια αναρχικοι. Ήταν, με άλλα λόγια, άτομα τα οποία θα χαρακτηριζόντουσαν η "περιφέρεια" του αναρχικου χώρου. Ήταν σίγουροι μόνο για ένα πράγμα: Δεν γούσταραν την εξουσία. Δήλωναν λοιπόν "Αντιεξουσιαστές" που ήταν πιο ανώδυνο. Άρχισε να κάνει λοιπόν την εμφάνισή της σε διάφορες υπογραφές ο πλεονασμός: "Αναρχικοί/ες, Αντιεξουσιαστές/στριες". Διότι κάποιοι πολύ απλά έβρισκαν τον εαυτό τους μέσα στον όρο Αντιεξουσιαστής αλλά όχι στον όρο Αναρχικός.

"Αυτό σε πείραξε μέσα στον χωρο σε συντροφι, αλλα προβλήματα δεν υπάρχουν;" θα μου έλεγε κάποιος και θα ειχε δίκιο αν δεν υπήρχε το σωτήριο 2003, τότε που στην Θεσσαλονίκη, Γένοβα έγινε η κάθε συνοικία. Τότε λοιπόν, λίγο πριν την σύνοδο κορυφής των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Θεσσαλονίκη, φτιάχτηκε η "Αντιεξουσιαστική Κίνηση". Με τον καιρό λοιπόν, η Α.Κ. εκμεταλλεύτηκε την αυθαιρεσία της προηγούμενης παραγράφου και όχι απλά την συντήρησε αλλά την οργάνωσε κι όλας!!! Είσαι αντιεξουσιαστής αλλά όχι αναρχικος; Η μεγάλη αγκαλιά της Α.Κ. σε περιμένει.... Και με την έλειψη ιδεολογίας να ειναι όχι αρνητικό χαρακτηριστικό αλλά ζητούμενο για αυτήν, η Α.Κ. μάζεψε μια τεράστια γκάμα ανθρώπων. Φιλο-Καστοριαδικοί, νετσαγιεφικοί, πρωην αριστεροι "που η αριστερά τους απογοήτευσε", φιλο-αριστεροι που όμως ψιλοσυμπαθούσαν τον αναρχικο χωρο και φυσικά "αντιεξουσιαστες αλλα όχι αναρχικοι" στριμώχτηκαν στις τάξεις της Α.Κ. και με δυο-τρια κεφάλια να τους συντονίζουν επιδόθηκαν σε έναν ατέλειωτο οπορτουνισμό. Τα πηγαινε καλά ο αναρχικος χώρος; Η Α.Κ. έβαζε το Αλφα μεσα στον κύκλο (και ας μην ήταν αναρχικοι). Τα πήγαινε σκατά ο αναρχικος χώρος; Η Α.Κ. έβγαζε το Άλφα από τον κύκλο και έβαζε το τρία. Συγκρουόταν η Α.Κ. σε πορειες; Τα εβαζε με το κράτος! Συγκρούονταν άλλοι σε πορειες; Ήταν μπάχαλοι. Υπήρχε σοβαρο αναρχικο στέκι στις σχολες των φοιτητων της Α.Κ.; Οι φοιτητές της Α.Κ. ήταν στο στέκι. Δεν υπήρχε σοβαρό αναρχικο στέκι στις σχολές των φοιτητών της Α.Κ.; Πήγαιναν στα ΕΑΑΚ (στο "γαμιέται η ΔΑΠ και η ΠΑΣΠ" να συμφωνούμε και σε όλα τα άλλα δεν βαριέσαι, άλλωστε "αντιεξουσιαστες ειμαστε, όχι αναρχικοι").

Η Α.Κ. λοιπόν δεν είναι αναρχικη οργάνωση. Κοιτα να δεις όμως πρόβλημα, δεν είναι ουτε αριστερη. Άρα τι διαολο ειναι; Το μονο σιγουρο ειναι πως προκειται για "κατι διαφορετικό". Και σαν κατι διαφορετικό επρεπε κάπως να διαφοροποιηθεί από τους "άλλους αντιεξουσιαστες, τους αναρχικους". 'Αρχισε λοιπόν να αριστερίζει. Άρχισε τις συμμαχιες με αριστερες οργανωσεις και άρχισε να στοχεύει πιο πολύ στην περιφέρεια της αριστερας. Σύντομα ακόμα και οι ίδιοι οι αριστεροι την θεωρούσαν "το πιο σοβαρο κομμάτι του αναρχικου χωρου" και ελεγαν πως "παρά τις διαφορες μαζι της, είναι ένα κομμάτι που νιωθουμε κοντά μας". Ο Σκυφτούλ.. ε... συγγνωμη, η Α.Κ. ήθελα να πω, τα ειχε καταφέρει. Είχε αποκτήσει μια κάποια ταυτότητα!

Φάκελος ΕΕΚ

Περνάμε τωρα στην ελληνική αριστερά. Κάποτε η ελληνική αριστερά είχε δυο μεγάλους πόλους και κάτι δεκάδες μικροοργανώσεις και κόμματα. Οι δυο μεγάλοι πόλοι ήταν το ΚΚΕ και ο ΣΥΡΙΖΑ ενώ για τις δεκάδες μικροργανώσεις και κομματα υπήρχαν δυο βασικά μετωπα, το ΕΝΑΝΤΙΑ και το ΜΕΡΑ. Μέσα στο ΜΕΡΑ υπήρχε το τροτσκιστικο ΕΕΚ του συμπαθέστατου Σάββα Μιχαήλ (φωτο). Ο Σάββας Μιχαήλ δεν πήγαινε καθόλου τους αναρχικους και πολύ καλά έκανε από την μεριά του ο άνθρωπος, άλλωστε ούτε οι αναρχικοι πάνε τους τροτσκιστες, πολιτική διαφωνία is the name. Υπάρχουν και κείμενα άλλωστε που κράζει τους "μικροαστους αναρχικους" και άλλα τετοια ωραία.

Θα έλεγε κανείς πως το ΕΕΚ ήταν κάποτε αυτο που διάφοροι αριστεροι αποκαλούν "παλαιοΚΚΕδες" αν και εδω μιλάμε για τροτσκιστές βέβαια. Κάποια στιγμή λοιπόν, τα δύο μεγάλα μέτωπα της "εξωκοινοβουλευτικής" αριστερας, το ΜΕΡΑ και το ΕΝΑΝΤΙΑ αποφάσισαν να τα βρουν και να ενωθούν. Πιστευαν πως ηρθε η ωρα να γίνουν, μετά το ΚΚΕ και τον ΣΥΡΙΖΑ, ο τρίτος πόλος της αριστεράς. Και επειδη όπως λέει και ένα σύνθημα "Ο Σάββας είναι κομμουνισταράς γι΄αυτό και δεν παρέδωσε σε ΣΕΚ, ΑΡΑΝ, ΑΡΑΣ" το ΕΕΚ αποφάσισε να μην ειναι μεσα σε αυτόν τον τρίτο πόλο (ο οποίος by the way ονομάστηκε ΑΝΤΑΡΣΥΑ).

Οι εξηγήσεις για την απόφαση αυτή του ΕΕΚ ποικίλουν. Αν ρωτήσεις τους ίδιους τους ΕΕΚιτες θα σου πουν ότι ενώ οι ίδιοι ήταν στους δρόμους τον Δεκέμβρη τα υπολοιπα κομμάτια της ΑΝΤΑΡΣΥΑ ασχολιόντουσαν με το πως θα λύσουν τα εσωτερικά τους για να φτιαχτεί η ΑΝΤΑΡΣΥΑ οπότε δεν έχουν καμία δουλειά μαζί τους. Και αυτό θα έλεγα πως είναι μια πολυ λογική εξήγηση. Αν από την άλλη ρωτήσεις κάποιον μεσα από την ΑΝΤΑΡΣΥΑ θα σου πει ότι το ΕΕΚ διαχρονικά ειναι στα μαχαίρια με τους άλλους τροτσκιστές που βρίσκονται μεσα στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ, δηλαδή το ΣΕΚ και δεν την παλευει μία να συμπορευεται μαζί τους. Αυτό και αν είναι μια πολύ λογική εξήγηση εδώ που τα λέμε. Απόλυτα λογική θα έλεγα. Δεν έχει και πολυ μεγάλη σημασία βέβαια, η ουσία είναι πως το ΕΕΚ για δικους του λόγους, έκρινε πως η παρουσία του μέσα στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ δεν είναι μια σωστή επιλογή.

Μετά απο εννια χρόνια λοιπον (όσο δηλαδη κράτησε το ΜΕΡΑ), το ΕΕΚ έμεινε και πάλι μόνο του. Για την ακρίβεια, όχι απλά έμενε μόνο του αλλά έβλεπε το μεγαλύτερο κομμάτι της λεγόμενης "εξωκοινοβουλευτικής" αριστερας να συσπειρώνεται και άρα να δυναμώνει, κάτι που εκ των πραγμάτων το οδηγούσε στην... απομόνωση. Κοινώς, για ποιον λόγο να στηρίξει κάποιος αριστερος το ΕΕΚ και όχι την ΑΝΤΑΡΣΥΑ την στιγμή που η τελευταία συμβολίζει και κάτι "ενωτικό"; Το ΕΕΚ βρέθηκε σε αυτη την δύσκολη θέση και μάλιστα μετά από δικιά του επιλογή και αυτό είναι κάτι που θέλει πολλά αρχιδια για να ειμαστε δίκαιοι.

Για την διαχείριση της απο πάνω κατάστασης ωστόσο το ΕΕΚ αποφάσισε να χρησιμοποιήσει έναν "μη αρχιδάτο" τρόπο. Είχε πάρει άλλωστε τα κατάλληλα μαθήματα απο την Αντιεξουσιαστική Κίνηση. Όπως η παρεα του Σκυφτούλη, για να έχει λόγο ύπαρξης (καθώς με δεδομένη την ύπαρξη κανονικού αναρχικου χώρου δεν ειχε κανενα λόγο ύπαρξης) απευθύνθηκε στην περιφέρεια της αριστερας, έτσι και το ΕΕΚ αποφάσισε να το πάει αντίστροφα το πραγμα. Για να έχει λόγο ύπαρξης, αποφάσισε να απευθυνθεί στην "περιφέρεια" του αναρχικου χώρου.

Άρχισε λοιπον να σνομπάρει την (πολιτικά και ιδεολογικά συγγενή της) αριστερά και να κάνει διαρκώς την εμφάνισή της σε πορειες καλεσμένες από αναρχικους (τους οποίους εκραζε πριν την ΑΝΤΑΡΣΥΑ για να μην ξεχνιομαστε και τους αποκαλούσε "μικροαστους"). Απέταξε τον παραδοσιακό λόγο της αριστερας (που τιμούσε επί ΜΕΡΑ)και άρχισε να μιλαει σαν αναρχικη οργάνωση και μάλιστα των '80s: Από παλαιοΚΚΕδες έγιναν παλαιοαναρχικοι! Μέχρι και τις λέξεις "Ελευθεριακός Κομμουνισμός" ακούσαμε από το ΕΕΚ! "Μνηστητη μου κυριε" που λέγαμε και στην αρχη του κειμένου....

Όπως κάποτε η Α.Κ. λοιπόν είχε αρχίσει να αριστερίζει, έτσι και το ΕΕΚ είχε αρχίσει να αναρχίζει. Και σύντομα (copy paste από πιο πάνω με λίγες αλλαγές) ακόμα και οι ίδιοι οι αναρχικοί το θεωρούσαν "το πιο σοβαρο κομμάτι της αριστερας" και ελεγαν πως "παρά τις διαφορες μαζι του, είναι ένα κομμάτι που νιωθουμε κοντά μας". Ο Σαββ.. ε... συγγνωμη, το ΕΕΚ ήθελα να πω, τα ειχε καταφέρει. Είχε αποκτήσει μια κάποια ταυτότητα!

Εν κατακλείδει:

Η Α.Κ. για να έχει λόγο υπαρξης αριστερίζει.
Το ΕΕΚ για να εχει λόγο ύπαρξης αναρχιζει.
Σε αυτές τους τις πορειες, που και που συναντιούνται κι όλας...

Υ.Γ. Sorry για την μη παρουσια τονων σε πολλές λέξεις..

24 σχόλια:

  1. αν δε φτιάξεις λάσπη σπίτι δε χτίζεις... κατανοητό.
    αλλά για να μην πνιγείς μέσα στη λάσπη και τα σκατά ρε ψηλέ μπορείς να δεις πως το ΕΕΚ ενώ ήταν στο ΜΕΡΑ και εδώ και αρκετές δεκαετίες αναφέροταν στον "ελευθεριακό κομμουνισμό" για να διαχωριστεί από τα γκούλαγκ και τη σαπίλλα των σταλινικών ή να ανατρέξεις στην εποχή που το ΕΕΚ κατέβαινε μόνο του μαζί με κάποιους αναρχικούς σε πορείες ενάντια στην τρομοϋστερία και το κυνήγι μαγισσών το 2002 με τις συλλήψεις της ΕΟ17Ν και του ΕΛΑ.
    Μπορεί να είσαι μικρός και να μην ξέρεις καλά κάποια πράγματα αλλά πριν πιάσεις να γράψεις τη μαλακία σου, ψάχτο λίγο.
    μη μου πεις ότι τρολλάρεις ούτε αν γράφεις ενώ τραβάς μαλακία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπαρχουν πολλα σημεια που συμφωνω αλλα διαφωνω και σε αρκετα. Μερικες παρατηρησεις οπως κανω συνηθως:

    - Το ΕΕΚ δεν κανει τιποτα διαφορετικο απο αυτο που εκαναν ανεκαθεν οι τροτσκιστες. Ολοι ειναι ιδιοι και ολοι ειναι διαφορετικοι! Και ολοι ακολουθουν το παραδειγμα του τρανου Λεωντα!
    Χωνονται οπου νομιζουν πως θα μαζεψουν κοσμο! Το '70 ηταν στο ΠΑΣΟΚ, τωρα αλλοι ειναι στο συριζα, αλλοι στο ανταρσυα και παει λεγοντας! Πες μου μια τροτσκιστικη οργανωση/κομμα που δεν το κανει!

    - Ο αντιεξουσιαστικος χωρος αποτελειται απο τους αναρχικους και τους αυτονομους. Οι αυτονομοι δλδ οι μητροπολιτανοι στην ελλαδα ειναι αντιεξουσιαστες μαρξιστες. Εξου και ο ορος των τηλεπαραθυρων: Αντιεξουσιαστες και Αναρχοαυτονομοι!

    - Ο αναρχικος χωρος, ως αντιεξουσιαστες σοσιαλιστες, ειναι και αυτοι σε ολο τον υπολοιπο κοσμο μερος της αριστερας. Το αλλο αριστερα και αλλο αναρχια ειναι ελληνικη πρωτοτυπια!

    - Βεβαια απ'την αλλη: ετσι οπως ειναι η ροζ αριστερα του ελλαντα, που παραδεχεται το μεταμοντερνίστικο εκτρωμα της ΑΚ καλα κανουμε και το διαχωριζουμε. (Μιλαω για την πλειοψηφια της αριστερας και οχι για τα φωτεινα παραδειγματα οπως του ΚΚΕ που, χωρις πλακα, διατηρει ενα ταξικο και ριζοσπαστικο λογο ακομη και αν εχει γινει ψιλοαστικοκοινοβουλευτικο κομμα)

    ΥΓ.: Περιμενουμε ανυπομονοι να δουμε το "Οι Ανθρωποι που κυκλωσαν το 3" σε ταινια και βιβλιο!



    μιτσέλφ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. A επισης: Αν ρωτησεις μπολσεβικο θα σου πει οτι αυτο ειναι "τακτικη" και πως καλα κανουν!

    Και παλι μιτσελφ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ο πάνω ανίδεος κατηγορεί το ΕΕΚ για κατ' επίφαση διαχωρισμό.
    ο κάτω βλάξ το κατηγορεί πως δήθεν όπως όλοι οι "τροτσκικισταί" γλείφονται για το πασοκ ή το συριζα.
    αντιφάσεις...
    ένα κουβά λάσπη ακόμα και θα φτιάξτε νέα πτέρυγα στον περισσό κνιτάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προς τον πρωτο:

    "μπορείς να δεις πως το ΕΕΚ ενώ ήταν στο ΜΕΡΑ και εδώ και αρκετές δεκαετίες αναφέροταν στον "ελευθεριακό κομμουνισμό" για να διαχωριστεί από τα γκούλαγκ και τη σαπίλλα των σταλινικών"

    Α, δηλαδη η μαλακια σας βαραει εδω και δεκαετίες. Sorry, εκτέθηκα, μαλλον η A.K. αντεγραψε εσας, οχι εσεις την Α.Κ. (στον τίτλο πάντως το ειχα λίγο καβαντζα). Το να κατσω να μιλάω για αυτονόητα πραγματα όπως γιατι είναι τεραστια ακυρίλα το να χρησιμοποιούν οι τροτσκιστές την φράση "ελευθεριακός κομμουνισμός" είναι λίγο... πως να στο πω.. βαριέμαι. Ακόμα και ο πιο χαζός μπορεί να καταλάβει ποσο fail είναι να μιλάνε τα τρότσκια για "ελευθεριακο κομμουνισμό" την στιγμή που μιλάνε παράλληλα και για Κομμα, εργατικές πρωτοπορείες, εργατικό κρατος μετά την επανάσταση και άλλα τετοια όμορφα. Ο χαρακτηρισμός "ελευθεριακός κομμουνιστής" δημιουργήθηκε για να γίνει ο διαχωρισμός από τους "κρατικους" κομμουνιστές, τους λενινιστες με άλλα λόγια, άρα ΚΑΙ από τους τροτσκιστες. Ιστορικά για αυτόν τον λόγο χρησιμοποιείται και για αυτόν θα χρησιμοποιείται. Όλα τα άλλα είναι ταρζανιές του ΕΕΚ για να ειναι λίγο απο εδώ και λίγο από εκεί. ΚΑΙ κομμα ΚΑΙ ελευθεριακός κομμουνισμος δεν πάνε μαζι. Πολύ απλά...

    "το ΕΕΚ κατέβαινε μόνο του μαζί με κάποιους αναρχικούς σε πορείες ενάντια στην τρομοϋστερία και το κυνήγι μαγισσών το 2002 με τις συλλήψεις της ΕΟ17Ν και του ΕΛΑ"

    Ναι, οκ. Ισως να πήρε μερος πριν δεκα χρονια στην πορεια για την 17Ν. Μπράβο του. Από το 2008 και μετά όμως η στροφή που έκανε είναι τεράστια και τι να κανουμε; αυτό δεν αλλάζει. Αν και μετά την 5η Μάη έχει αλλάξει λίγο η τακτική του πάλι και το έχουμε ψιλοχάσει, φαίνεται περιμένει να σταθεί η αναρχια για τα καλά στα πόδια της ξανά για να προσκολήσει εκ νέου. Αυτό είναι το πρόβλημα μου μαζι του, ότι το παίζει κοντά στους αναρχικους ανάλογα με την συγκηρια, όχι επειδη είναι πάγια πολιτική του αυτή. "Μικροαστοί αναρχικοι" πριν τον Δεκέμβρη, με τα μπούνια μαζι τους από το 2008 και μετά, πιο συγκρατημένα μετά την 5η Μάη και βλεεεεπουμε.

    Προς Μιτσελφ:

    -Σωστα για το πρωτο.

    -Αντιεξουσιαστες και αναρχοαυτονομοι είναι επίσης δυο εννοιες που δεν συγκρούονται μεταξύ τους. Το "αναρχοαυτόνομος" δεν ειναι ιδεολογικός προσδιορισμός, είναι οργανωτικός. Στην Ελλάδα γενικά, ο χωρος ειναι "αναρχοαυτόνομος". Έχουμε αυτόνομες καταλήψεις, αυτόνομα στέκια, αυτόνομες συλλογικότητες και όλες αυτά δεν συνδέονται κάπως μεταξύ τους σε μονιμη βαση. Στο εξωτερικό ο αναρχικος χωρος ειναι ομοσπονδιοποιημένος, εδώ οχι. Στην Αθηνα γινεται για την ωρα μια προσπάθεια για κάτι τετοιο αλλά μάλλον υπάρχει πολύ δρόμος ακομα για να ξεφύγει ο χώρος από την αναρχοαυτόνομη δομή του. οι μητροπολιτανοι τωρα σαν οργάνωση δεν ξερω πουστονπουτσο προσδιορίζονται. Ελευθεριακοι μαρξιστές δηλώνουν, τωρα ξερω' γω.. Αναρχικοι που ντρέπονται να το πουνε μου φαινονται εμενα..

    -Δεν ξερω αν το αλλο αριστερα και αλλο αναρχια ειναι ελληνικη πρωτοτυπια αλλα για μένα ο διαχωρισμός είναι ξεκάθαρος. Το "αριστερά" όπως και το "δεξιά" είναι ο τρόπος με τον οποίο χωρίζεται "γεωγραφικά" ας πουμε το υπάρχων πολιτικό σύστημα. Αν κάποιος βρίσκει τον εαυτό του μεσα στην κοινοβουλευτική δημοκρατία μπορει να προσδιορίζει και σε ποιο ακριβώς σημείο της τον βρίσκει αν είναι δηλαδη στο αριστερο ή στο δεξιό κομμάτι της ας πουμε... Εγω δεν βρίσκω τον εαυτό μου μεσα εκει οποτε δεν ειμαι ουτε στα αριστερα, ουτε στα δεξιά, ουτε στο κεντρο.

    -Το ΚΚΕ δεν εχει γινει ψιλοαστικοκοινοβουλευτικο, έχει γίνει ΧΟΝΤΡΟαστικοκοινοβουλευτικο. Ναι, διατηρεί ταξικο και ριζοσπαστικο λογο αλλα είναι τόσο βαθιά χωμένο μέσα στους θεσμους και αυτοαναιρείται τόσο απροκάλυπτα που ο λόγος του ουσιαστικά αχρηστευεται. Και για μενα αυτή ειναι και η κακια μοιρα της αριστερας. Για να μιλήσεις ταξικά και ριζοσπαστικά μάλλον πρέπει πρώτα να γίνεις κατι σαν το αστικο ΚΚΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ο κομμουνισμός δεν μπορεί παρά να είναι ελευθεριακός. οι μαρξιστές αντιλαμβάνονται την ανάγκη της ιστορικής φόρμουλας της διχτατορίας του προλεταριάτου διότι η ταξική κοινωνία και η καταπίεση που γεννά δεν απαλοίφεται με ευχολόγια. ο τρόπος με τον οποίο διαχώρισε ο κάθε μικρόαστος θεωρητικός του αναρχισμού διαχώρισε τον κομμουνισμό καθόλου δεν επηρρεάζει την ουσία του ζητήματος, ότι όπως γράφει ο λένιν στο κράτος και επανάσταση: δε διαφωνούμε με τους αναρχικούς στον τελικό σκοπό, αλλά στο πώς θα πάμε εκεί. δεν μπορεί να υπάρξει κομμουνιστική κοινωνία χωρίς την απαλοιφή κάθε εξουσιαστικής σχέσης και κάθε σχέσης εκμετάλλευσης.

    και μετά την αλφαβήτα... κάτι πιο προχώ: πριν δέκα χρόνια όλη η αριστερά είχε βάλει την ουρά στα σκέλια και έβλεπε να δικάζουν το κίνημα που ανέτρεψε τη χούντα βαφτίζοντας τους πάντες τρομοκράτες. στο όνομα του κράτους έκτακτης ανάγκης σταύρωναν όποιον τους έμπαινε στη μύτη. κάποιοι στην αριστερά δεν υπεράσπιζαν τότε ούτε τα μέλη τους και δίνανε όρκους υποταγής στην αστική νομιμότητα. το εεκ δεν κατέβηκε απλώς σε μια πορεία, κράτησε στάση αρχών απέναντι στο κράτος. αυτό που συνδέει τους αναρχικούς με το εεκ στο δρόμο είναι αυτή η θέση του εεκ απέναντι στο αστικό κράτος, στη σύγκρουση του κράτους με το κίνημα η θέση μας είναι δεδομένη.

    αυτό με τον ταξικό και ριζοσπαστικό λόγο του ΚΚΕ φίλε είναι τρελό "φέηλ".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ναι, ο κομμουνισμός δεν μπορεί παρά να είναι ελευθεριακός. Εγω συμφωνώ, ο Τροτσκι μάλλον διαφωνεί. Καλά λέει ο Λένιν, δεν διαφωνούμε στον τελικό σκοπό, στην πορεια προς αυτον διαφωνουμε με την διαφορά ότι δεν είναι μια απλή διαφωνία όλο αυτό... Ο τρόπος που προτείνει ο Λένιν και κατ' επεκταση και οι τροτσκιστες είναι στην πραγματικότητα βλαβερος όσον αφορά τον αγώνα που γίνεται για τον τελικό σκοπό. Προτάσετε μια ιεραρχική άρα και εξουσιαστική δομή που λέγεται κόμμα και που θα καθοδηγήσει την κοινωνια (γιατι προσωπικα δεν μου αρεσει να μιλάω ΜΟΝΟ για εργατική τάξη). Προτάσετε ενα κρατικίστικο μοντέλο, απόλυτα ιεραρχημένο για την διαχείριση της επανάστασης. Όλα αυτά ΔΕΝ ειναι ελευθεριακά και αυτός είναι ο λόγος που δεν χωρατε σε αυτό που λέγεται ελευθεριακή αντιληψη. Το ότι αυτό που εσεις αποκαλείται τελικό στάδιο του κομμουνισμού ΘΑ ειναι ελευθεριακό δεν λέει τιποτα. Την κοινωνια του αυριο οφείλεις να την χτιζεις στο σημερα μεσα από τις δομές σου. Το να υπηρετείς μια εξουσιαστική και ελιτιστική λογική σας αυτή του Κομματος, της αντιπροσώπευσης και της καθοδήγησης δεν σε κάνει ελευθεριακό κομμουνιστή, σε κάνει γραφειοκράτη. Καλό είναι βέβαια που το ΕΕΚ μιλάει για ελευθεριακό κομμουνισμό, αυτό δείχνει κάποια πραγματα. Μόνο που από την στιγμή που μιλάει για ελευθεριακό κομμουνισμό θα πρέπει αυτόματα να αποτάξει και όλες τις μη ελευθεριακές δομές μέσα από τις οποίες κινείται. Κοινώς να σταματήσει να είναι κομμα, να σταματησει να παίρνει μέρος στις εκλογές, να σταματήσει να έχει κεντρική επιτροπή κτλ κτλ. ΚΑΙ αυτα ΚΑΙ ελευθεριακοι, ε, ειναι για να γελάει ο κόσμος...

    Για τα υπόλοιπα ειτε εχω απαντησει ήδη είτε είναι εκτός θέματος και δεν θέλω να το ανοιξω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. μ' αρέσει ο μικροαστικός τρόπος σκέψεις με τις έτοιμες κατηγορίες. είναι τόσο όμορφα και ήσυχα εκεί. τόσο που σκέφτομαι να σταματήσω να σε ενοχλώ με μηνύματα από έναν κόσμο όπου όλα αλλάζουν και όπου το τσάκισμα των εξουσιαστικών δομών του αστικού κράτους, του μηχανισμού της καταπίεσης αλλά και όλου του μηχανισμού που την γεννά δε γίνεται χωρίς την πιο σκληρό επαγγελματισμό των επαναστατών. οι καπιταλιστές δε θα φύγουν από την αυλαία ούτε με ροδοπέταλα ούτε με πόλεμο ατάκτων. αυτό δείχνει η ιστορική εμπειρία και όποιος έλεγε το αντίθετο ήταν οι "έκτακτες συνθήκες" μιας επανάστασης όπου αποφάσιζε να διαλέξει υπουργείο όπως οι αναρχικοί στην Ισπανία. δε χρειάζεται να απαντήσεις για τίποτα σε εμένα. εσύ χρειάζεσαι τις απαντήσεις. πόσο αστείο είναι να μου λες ότι είμαι εκτός θέματος ζώντας εκτός της "αριστεράς και της δεξιάς" στο ροζ συννεφάκι μακριά από αυτήν την κοινωνία. μ' αρέσει η έκφραση πως "προτιμάς" να μιλάς για την κοινωνία και όχι την εργατική τάξη. λες και η πολιτική είναι έκθεση ρούχων και διαλέγεις ανάμεσα στα καρό και τα πουά. η απελευθέρωση ολόκληρης της κοινωνίας απαιτεί τον πρωτοπόρο ρόλο της εργατικής τάξης και αυτό είναι μια άλλη μεγάλη κουβέντα που μπορείς να κάνεις με έναν από αυτόν τους κυρίους που βρίζεις χωρίς να καταλαβαίνεις γρι όπως το λένιν ή ο τρότσκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "ν." επειδη εγω δεν ειμαι ουτε επαγγελματιας επαναστάτης, ουτε πρωτοπόρος αλλα καθυστερημενος εργάτης, η αλήθεια ειναι πως όντως με ενοχλείς λίγο δεδομένου πως εργάζομαι παράλληλα αλλα δεν γαμιέται θα ξανααπαντήσω γιατι ειμαι λίγο μαζόχας και μου αρέσει να κάνω κύκλους γυρω από την ίδια συζήτηση ξανά και ξανα.

    1) Έχετε πλάκα εσεις οι αριστεροι όταν για να καταγγείλετε όλους όσους δεν αποδέχονται τις δομές που προτείνετε χρησιμοποιείται σαν επιχείρημα την αναγκαιότητά τους (!) για να ανατραπεί το σύστημα. Κοιτα, το καταλαβαίνω.. Είσαι μαρξιστής, πιστεύεις στις νομοτέλειες αλλά ευτυχώς δεν πιστεύουν όλοι σε αυτές. Και χρειάζονται πιο ισχυρά επιχειρήματα από το αυθέραιτο "δε γίνεται χωρίς την πιο σκληρό επαγγελματισμό των επαναστατών".

    2) Δεν θα κάτσω να υπερασπιστώ με γηπεδικούς όρους τα λάθη των αναρχικών στον Ισπανικό Εμφύλιο. Η ανάληψη Υπουργείων από τους αναρχικούς ήταν ένα τεράστιο και ιστορικό λάθος και άσχετα αν κράτησε για μόλις δύο μήνες στιγματίζει διαχρονικά το αναρχικό κίνημα. Σε αυτό το θέμα είμαι ξεκάθαρος. Εσύ δεν ξερω αν είσαι το ίδιο ξεκάθαρος όσον αφορά τις σφαγές της Ουκρανίας και της Κροστάνδης από τον σφαγέα Τρότσκι, τα "παιδια" του οποίου δηλώνουν και ελευθεριακα (για να μην ξεχνιόμαστε)! Όσο εσυ και ο χωρος σου δεν βγαίνεις ανοικτά να καταδικάσεις τον "πατερούλη" σου αλλά το κανεις κο-κο-κο δεν πολυδικαιούσαι να μιλας για "ειδικές συνθηκες" (την στιγμή που αυτό είναι το βασικό επιχείρημα όλω των σφαγεων για τις σφαγές τους).

    3) Τωρα πως το ότι δεν βρίσκω τον εαυτό μου μεσα στο δίπολο "αριστερα-δεξιά" αλλά εξω από αυτό με βγάζει εκτός κοινωνιας και σε ένα ροζ συννεφακι δεν μπορω να το καταλάβω. Εκτός και αν εσυ χωρίζεις την κοινωνια σε "αριστερα" και "δεξια" οποτε πάω πάσο...

    4) Το ότι μιλάω για "κοινωνια" και όχι για "εργατική τάξη" δεν είναι θέμα προτίμησης όπως τόσο προβοκατόρικα λες. Το κάνω επειδη κατά την γνώμη μου οι εργάτες δεν είναι τα μοναδικά επαναστατικά υποκείμενα. Εγω αποδέχομαι τον διαχωρισμό καταπιεστές-καταπιεσμένοι και στην πλευρά των καταπιεσμένων δεν βλέπω μονο την εργατική τάξη. Βλέπω και τους μικροαστούς, βλεπω και τους λουμπεν προλεταριους. Το ξερω ότι οι πατερούληδες σου διαφωνούν αλλά τι να κάνουμε; Στο ξαναείπα και πιο πάνω: Δεν υπάρχουν νομοτέλειες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Και ενας ΑΚιτης λειπει για να δεσει το γλυκο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλησπερα, "μαίη αϊ τζαμπ ιν δε κονβερσαιτιον;" :Δ

    Μιτσελφ:Συμφωνω με το πρωτο σου σημειο, τροτσκυισμος και εισοδισμός πανε χερι χερι εξ ορισμου.Για το δευτερο θα επανελθω αργοτερα, οσον αφορα τωρα το τριτο, ο διαχωρισμος αναρχιας και αριστερας δεν ειναι ελληνικη αποκλειστικοτητα και κατα τη γνωμη μου δεν ειναι καπριτσιο αλλα πολιτικη αναγκαιοτητα.Ενδεικτικα αναφερω σχετικο αρθρο αναρχικης ομοσπονδιακης οργανωσης απο Βρεττανια.
    http://www.afed.org.uk/blog/historical/113-anarchist-federation-neither-left-nor-right.html
    ΥΓ:Σταματα να τους αποκαλεις ολους μεταμοντερνιστες xD

    Μιστερ ν:Φφφφφςςς τι χαρντκοριλα ειναι αυτη βρε?Ανατριχιασα... <<< μ' αρέσει ο μικροαστικός τρόπος σκέψεις με τις έτοιμες κατηγορίες. είναι τόσο όμορφα και ήσυχα εκεί. τόσο που σκέφτομαι να σταματήσω να σε ενοχλώ με μηνύματα από έναν κόσμο όπου όλα αλλάζουν και όπου το τσάκισμα των εξουσιαστικών δομών του αστικού κράτους, του μηχανισμού της καταπίεσης αλλά και όλου του μηχανισμού που την γεννά δε γίνεται χωρίς την πιο σκληρό επαγγελματισμό των επαναστατών. >>>
    http://static.technorati.com/10/04/30/12345/rambo.jpg
    Σε ποιο σοβαρο επιπεδο απαντησε ο συντροφος απο πανω :)

    Οσον αφορα τωρα τους ορους αναρχοαυτονομος, ελευθεριακος μαρξιστης κτλπ. εδω ανοιγει μεγαλη συζητηση, για ιστορικους κυριως λογους δηλαδη, οχι τιποτε αλλο.Θα σταθω μονο στον ορο αντεξουσιαστης που πραγματικα μονο στην Ελλαδα εχει διαφοροποιηθει ετσι λογω της ΑΚ και ως εκ τουτου χαρακτηριζει σχεδον αποκλειστικα την πολιτικη δραση της εν λογω οργανωσης.Παρολαυτα, σε ορισμενα μερη της επαρχιας υπαρχει αξιολογος αριθμος ατομων που αποκαλουν τους εαυτους τους αντεξουσιαστες ομως δεν σχετιζονται καθολου με την ΑΚ και αν βρισκονταν στην Αθηνα θα τους λεγαν αναρχικους.Μπερδεμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Και ενας ΑΚιτης βρε παιδια, και ενας ΑΚιτης!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ρε βλακέντιοι κράζετε το τροτσκιστικό εεκ για το μοναχικό του δρόμο και μετά λέτε ότι τροτσκισμός και εισοδισμός είναι το ίδιο πράγμα. τύφλωση; στρέβλωση; υπάρχει πρόβλημα πάντως...

    τώρα για τον busy φίλο από πάνω...
    ψηλέ η ανάλυση της επαναστατικής πείρας της ανθρωπότητας και η εξαγωγή μαθημάτων από αυτήν δεν είναι θέμα νομοτέλειας, είναι θέμα ανάγκης. είναι ιστορική ανάγκη απέναντι στις πιέσεις του διαλυόμενου καπιταλιστικού κόσμου για να σωθεί το σύστημα τους μέσα σε μια επανάσταση να μη γίνουν οι επαναστάτες ο πέμπτος τρόχος της αμάξης τους και αυτό χρειάζεται συνειδητή επαναστατική πάλη και οργάνωση και θεωρία, όχι άταχτες ομάδες ούτε αόρατους καπετάνιους.

    η θέση του εεκ για την κροστάνδη είναι πως πρόκεται για μια τραγωδία που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αλλά όταν το μόνο που βλέπεις στη ζωή και την πάλη του τρότσκι είναι η κροστάνδη, δεν έχεις ιδέα για τι πράγμα μιλάμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλα, οκ. Ή δεν ξερεις ελληνικά ή απλά αποφεύγεις να μιλήσεις με επιχειρηματα-μάλλον το δεύτερο. Λες "δεν είναι θέμα νομοτέλειας, είναι θέμα ανάγκης". Και πάλι μιλας νομοτελειακά. Δεν θα μιλούσες νομοτελειακά αν μου εξηγούσες ΓΙΑΤΙ ειναι θεμα ανάγκης. Λες "είναι ιστορική ανάγκη απέναντι στις πιέσεις του διαλυόμενου καπιταλιστικού κόσμου". Ναι, αλλα ΓΙΑΤΙ; Μην πιπιλιζεις φρασεις για ιστορικες αναγκες κτλ γιατι λες και ξαναλες το ίδιο αυθαίρετο πραγμα. Ή αιτιολογησε την θέση σου ή συνεχισε να μας αποδεικνείεις ποσο νομοτελειακά βλέπεις τα πραγματα.

    Για την Κροστάνδη δίνεις πολυ διπλωματικη απάντηση. "η θέση του εεκ για την κροστάνδη είναι πως πρόκεται για μια τραγωδία που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί" και τέλος; Γιατι δεν μας εξηγείς ΠΩΣ θα μπορούσε να ειχε αποφευχθει. Προφανώς η αποψη σου ειναι πως θα μπορουσε να ειχε αποφευχθει αν οι ναυτες της Κροστάνδης είχαν εναρμονιστεί με τις διαταγές του Κομματος. Ετσι δεν ειναι ρε... "ελευθεριακέ κομμουνιστή"; Εγω νομίζω λοιπόν ότι αυτή η τραγωδια μπορούσε να ειχε αποφευχθει αν δεν έπαιρναν ποτέ την εξουσία οι Μπολσεβικοι. Αν η ρώσικη επανάσταση είχε δηλαδη ελευθεριακό προσαναταλισμό (κανονικο, όχι τον τραβεστι του ΕΕΚ) και όχι κρατικίστικο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αρχικα να πω οτι δεν ειχα σκοπο να γραψω μιας και ειναι καπως ασχημο να ειναι ενας (μισερ ν) εναντιον πολλων σε μια συζητηση αλλα θα το κανω και το γιατι ερχετε ευθυς αμεσως:
    Απ'οτι ειδα δεν πηρες θεση και το τονιζω Δεν Πηρες Θεση οχι απλα δεν απαντησες, πανω στα γεγονοτα της Ουκρανιας η οποια βαφτηκε κοκκινη απο τους κοκκινους σφαγιαζοντας "λευκους" και "μαυρους".
    Καλος ή κακος ερχετε και αναρωτιεται κανεις αν αυτο εγινε εσκεμενα ή αθελα σου (και εγω ελπιζω στο δευτερο), αν και βαση της απαντησης σου για την Κροστανδη που ακολουθει, ειμαι προεδιασμενος ως προς το πρωτο.
    Και εξηγουμε, γραφεις "η θέση του εεκ για την κροστάνδη είναι.." μπλα μπλα..Ξεκινοντας ετσι δυστηχως αυτοπροσδιοριζεις την θεση σου απαντωντας με βαση την "γραμμη του κομματος σου", εντος και εκτος εισαγωγικων, κατι που ειναι αντιφατικο με τον ελευθεριακο κομμουνισμο που αναφερθηκε προηγουμενος για αλλη μια φορα.
    Αλλα νταξει, τωρα που το ξανα σκευτομαι, αυτο μαλλον δεν ειναι τιποτα απο τη στιγμη που ενα κομμα μιλαει για ελευθεριακο κομμουνισμο εξ αρχης.

    Κλεινοντας θα ηθελα να πω προς ολους οτι καλο θα'ταν να αποφευγοντε οι χαρακτηρισμοι, οσο αναφορα στο προσωπικο επιπεδο τουλαχιστον, αν οχι και στο πολιτικο :Ρ.
    Κατα τ'αλλα ας πει (ή ας χωσει) ο καθενας οτι θελει, μιας και αν δεν υπαρχουν προκαταληψεις, μπορει ολο αυτο να ειναι γονιμο, εκτος απο ευχαριστο.

    Υ.Γ.1

    Οποιος βρει τι εννοω με το "λευκους και μαυρους" στην αρχη κερδιζει μια νυχτα παθους με την μαιμου της ΑΡΑΝ.

    Υ.Γ.2

    Θα προσπαθησω να μπασω και κανεναν αλλον, περα απλυτων, εισοδιστων και αντιεξουσιαστων(?) στο παιχνιδι να το κανουμε πολυμετωπικο.

    Υ.Γ.3

    σορρυ για τα ορθογραφικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Για να μην ξεχναμε τι σκουληκια ειναι οι τροτσκιστες,

    http://evriteros.blogspot.com/2010/10/eek.html

    TO EEK ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΠΑΣΟΚ!

    ΣΚΟΤΩΝΕ ΤΡΟΤΣΚΙΣΤΕΣ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. >>3.27 συμπληρωση-επισημανση:

    "στο β’ γύρο, όπου ανιπαρατίθεται το ΠΑΣΟΚ με τη Δεξιά να μαυριστεί η Δεξιά."

    "φυγόκεντρες τάσεις μέσα στο ΠΑΣΟΚ άλλους στρέφουν στην ανοικτή υποταγή στο κεφάλαιο και άλλους στην πάλη ενάντιά του, θα ήταν έγκλημα για αριστερές δυνάμεις, και μάλιστα κομμουνιστικής αναφορά, να γυρίσουν την πλάτη τους σε δυνάμεις που μπορεί και πρέπει να κερδηθούν στην υπόθεση της σοσιαλιστικής επανάστασης και του κομμουνισμού."

    ΤΙΜΗΜΕΝΟ ΕΕΚ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολλά από όσα λέει το κείμενο εμπεριέχουν μια αλήθεια μέσα τους παρ' όλα αυτά καταλήγουν σε λανθασμένα συμπεράσματα λόγω της μη σφαιρικής ανάλυσης των πραγμάτων...Είναι σαν το ανέκδοτο που ψύλλοι έχουν πέσει σε ένα ελέφαντα και μερικοί είναι στον κώλο του και νομίζουν ότι είναι βάλτος μερικοί στο κεφάλι και νομίζουν ότι είναι έρημος και μερικοί στα μάτια και νομίζουν ότι είναι λίμνη.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Το εεκ δεν αναρχίζει έχει ξεκάθαρη θέση ότι η αναρχία σαν θεωρία είναι μικροαστική(κάτι που δεν ενστερνίζομαι),ενώ συγχρόνως οι αναρχικοί μπορεί να είναι συνεπείς αγωνιστές και σύντροφοι...
    Απομόνωση και απομόνωση και ανάγκη για συμμαχίες ο λενιν το είχε πει τέλεια "Δεν είμαστε τσαρλατάνοι,βασιζόμαστε στη συνείδηση των μαζών.Δεν πρέπει να φοβόμαστε τη μειοψηφία.Θα αποδειχτεί ότι η γραμμή μας ήταν σωστή.Οι καταπιεσμένοι θα το καταλάβουν αυτό όταν δουν ότι δεν υπάρχει άλλη διέξοδος"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. και οι τροτσκιστές το έχουν αποδείξει αυτό από τους αρχειομαρξιστές μέχρι τώρα...

    Κεφάλαιο ελευθεριακός κομμουνσμός....Δεν ξέρω γιατί σε μερικών το αυτί χτυπάει τόσο αυτιστικά η λέξη κόμμα.....Κόμμα είναι η οργάνωση των εργατών σε ένα ιδεολογικό εργαλείο που αναλύει,διοχετεύει,ζυμώνει και ζυμώνεται με την εμπειρία της εργατικής τάξης οπότε για ποιό λόγο να μην μιλάμε για ελευθεριακό κομμουνισμό??

    Τώρα για τις βλακείες ότι ο σάββας είναι ο αρχηγός μας κλπ δεν το συζητάω καν,είναι το λιγότερο αυτιστικά ειδικά όταν τα ακούς από άτομα σε αναρχικές οργανώσεις με τσοπαναρέους!!

    τελειώνω με τα λόγια της έμμα γκόλντμαν(ωωωω ναι αυτής είναι) προς τον λένιν και τον τρότσκι "Τελικά εσείς είστε στην πράξη πολύ περισσότερο αντιεξουσιαστές από ότι οι λεγόμενοι αντιεξουσιαστές"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μόλις διάβασα το ποστ σου, μετά από 4 χρόνια στον χώρο της Αριστεράς με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο με αυτές τις απόψεις.
    Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. δεν παιζει να εχω διαβασει καλυτερη διαδικτυακη πολιτικη αντιπαραθεση εδω και πολυ καιρο και οσο κι αν φαινεται ετσι δεν το εννοω με ορους προσφορας θεαματος. με ευχαριστησαν πολυ τα σχολια και η κριτικη-πολεμικη που εκαναν οι αναρχικοι συντροφοι και νομιζω οτι, ιδιαιτερα για τον πολυμορφισμο που διακατεχει τον χωρο, η αντιμετωπιση απεναντι στον τροτσκιστη "ν" ηταν πολυ σωστη. Κανω αυτο το σχολιο 3 χρονια μετα τη κουβεντα και με λιγοτερο απο δυο χρονια εμπειρια στο κινημα (ειμαι 20 χρονων). Αυτο που εχω να πω ειναι οτι παραμενουν ακομα πολλες απο τις αντιφασεις που αναδεικνυονται και στην κουβεντα ετσι οπως εξελιχθηκε, αλλα η κυρια προβληματικη εξακολουθει να ειναι το ΓΕΓΟΝΟΣ οτι οι μαζες παραμενουν καθυστερημενες (ελπιζω να γινεται αντιληπτο τι εννοω γιατι δε θελω να παρεξηγηθω). Η πιο πανω κουβεντα, αλλα και πολλες αντιστοιχες διαδραμματιζονται σε πλαισια οπου η πλειψοφια του καταπισεμενου τμηματος της κοινωνιας ουτε καν που τις υποψιαζεται. νομιζω πως αυτο ειναι το ζητημα γυρω απ' το οποιο αναδεικνυονται πεδια ιδεολογικης διερευνησης (εξετασης δεδομενων-εξαγωγης συμπερασματων), και καλο ειναι να συνεχισουν οι οποιες πολιτικες προβληματικες υφιστανται, να λαμβανουν σοβαρα αυττον τον παραγοντα υποψιν τους. Συγχαρητηρια κι απο 'μενα στον τυπα που εκανε το ποστ! πολυ ευστοχο! Ευχομαι καλη συνεχεια στην πολιτικη σταδιοδρομια σε ολους τους συντροφους! αυτα ειχα να πω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Και τώρα (Μ)ΠΟΥΜ έσκασε η βόμβα,το ΕΕΚ τα ξαναβρήκε με την ανταρσυα(τσάμπα τόσα χρόνια μίσος προς το ΣΕΚ)Εμπρός δηλαδή για ενα "ελευθεριακο" "αλτουσεριανο" κόμμα,θέλει ο γραφειοκράτης να κρυφτεί και η μπλά μπλα μπλα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή