Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012

Εεε, ωωω, μπάχαλα, συγκρούσεις και μίσος ταξικό!

Μερικές διθυραμβικές γραμμές για την Κυριακή 12 Φλεβάρη και μια κριτική στο «κίνημα»


Γράφει ο El Toto

Πήγα και ‘γω στην συγκέντρωση της Κυριακής, η οποία ήταν η κορύφωση μετά την 48ωρη γενική απεργία και μπορώ να πω πως δύο πράγματα είναι σίγουρα. Καταρχάς ότι το πλήθος ήταν μαζικότατο και κατά δεύτερον ότι οι συγκρούσεις έχαιραν τεράστιας κοινωνικής αποδοχής και επιδοκιμασίας. Όποιος πει το αντίθετο, είτε είναι ψεύτης είτε δεν ήταν εκεί!

Για πρώτη φορά δεν χρειάστηκε να απαντήσω ο ίδιος στις φωνές που έβλεπαν σκεπτικιστικά τις συγκρούσεις με τους μπάτσους. Το κλίμα ήταν τέτοιο που ακόμη και αυτές οι απόψεις αρθρώνονταν με τρομερό δισταγμό. Και αυτό όχι από φόβο αλλά από εσωτερική ανησυχία. Ομολογώ πως καιρό είχα να έρθω στην μπροστινή γραμμή της σύγκρουσης με κόσμο που ούτε καν ήξερα. Τόσο που για λίγο είχα φρικάρει και δεν ήξερα αν ο διπλανός μου με το κασκολάκι «hellas» ήταν φασίστας, αγανακτισμένος ή χουλιγκάνος.

Ο κόσμος αν και εξαιρετικά ετερόκλητος, ενωνόταν γύρω από κάτι συγκεκριμένο. Και αυτό ήταν η φωτιά της εξέγερσης. Όσο «ρομαντικό» ή «ποιητικό» και αν ακούγεται, σε περίοδο οξυμένης ταξικής πάλης σαν κι αυτή που διανύουμε, η ουσία αυτού, αποκτά σάρκα και οστά. Εξηγώντας, το περίεργο με αυτό που λέγεται εξέγερση είναι ότι ενώ μέσα σου νιώθεις αποφασισμένος να εκπληρώσεις το σκοπό σου, ο ίδιος ο σκοπός παραμένει ακαθόριστος. Γι’ αυτό και λέμε ότι επανάσταση είναι η εξέγερση που έχει λήξει τα προτάγματα και τους στόχους της. Ακόμη και έτσι, η αυθόρμητη αυτή διαδικασία γεννάει, μέσω της πράξης, συνειδήσεις. Όπως και με τον Δεκέμβρη του ’08, η αφετηρία όλων μας ήταν κοινή. Αυτή τη φορά, ο κόσμος της Εργασίας είχε έρθει σε οριακά επίπεδα με την επίθεση του Κράτους-Κεφαλαίου και γύρισε λίγη από την βία που βιώνει στην καθημερινότητα του πίσω.

Ακριβώς, επειδή ήταν ετερόκλητος ο κόσμος και πολύ πιθανόν από διαφορετικές ταξικές καταβολές, το ζήτημα του βανδαλισμού (επιχειρηματικής) ιδιοκτησίας ήταν για λίγο taboo. Ακούγονταν φωνές από διαφορά άτομα πως δεν μας φταίνε τα μαγαζιά και οι επιχειρηματίες. Για άλλη μια φορά ο εχθρός ήταν αόριστος. Αλλά αυτό το συναίσθημα, καταποντίστηκε μετά από λίγο από ένα άλλο, το οποίο έλεγε ότι η πόλη μας ανήκει. Το συναίσθημα δηλαδή που σπάει όλα τα αστικά ιδεολογήματα περί ιδιοκτησίας και νομιμοφροσύνης και λέει στην πράξη ότι εμείς είμαστε οι παραγωγοί του πλούτου, τα πάντα χτίστηκαν στις δικές μας πλάτες και έτσι τα πάντα μας ανήκουν.

Ακούγεται πάλι, από ανθρώπους, οι οποίοι (υποτίθεται) βάζουν το κοινωνικό-ταξικό ζήτημα αναδιανομής του πλούτου στην ατζέντα τους, το «καταδικαστέο» ζήτημα του «πλιάτσικου» ως κλοπή. Απαντάμε. Αν το να πάρεις προϊόντα ή λεφτά από ένα μαγαζί, στην καλύτερη για να τα «σκοτώσεις» στο μοναστηράκι είναι κλοπή, το να υποδουλώσεις την εργατική τάξη να δουλεύει με 400 ευρώ, τι είναι; Το ζήτημα της αναδιανομής του πλούτου λύνεται με 3 τρόπους: Είτε με την φυσική εξόντωση των καταπιεσμένων, είτε με την ιλλεγκαλιστική λύση της ιδιοποίησης των προς το ζην, είτε με αλλάγη των σχέσεων ιδιοκτησίας-παραγωγής, δλδ με επανάσταση. Όπως και να ‘χει τα πάντα μας ανήκουν, δικαιωματικά. Ο μόνος που μπαίνει μπροστά μας στο να τα πάρουμε στα χέρια μας, είναι το αστικό κράτος ως μπράβος του Κεφαλαίου.
Αρκετά, λοιπόν, μας τα έπρηξε η εκφυλισμένη μικροαστική αριστερά της προόδου με τους αθώους μικροαστούς και μεσοαστούς μαγαζάτορες. Εκφυλισμένη πάνω από όλα γιατί στην προσπάθεια της να συνάψει συμμαχίες με ευρύτερα κοινωνικά στρώματα έχει ξεχάσει από πού ήρθε και που πάει.

Το πιο γελοίο δε, είναι ότι όταν το αστικό πολιτικό σύστημα τρίζει συθέμελα φοβούμενο την κοινωνική έκρηξη, όταν τελικά αυτή η έκρηξη επέρχεται, η σάπια αφομοιωμένη αριστερά, συντάσσεται με «στοκχολμικά» αντανακλαστικά, με το αστικό μπλοκ καταδικάζοντας τα… «επεισόδια που δημιουργούν παρακρατικοί σε συνεργασία με την αστυνομία» ή «τις μειοψηφίες που αμαυρώνουν ειρηνικές διαδηλώσεις». Σάμπως δεν μας έχουν κυρήξει πόλεμο; Μια «ειρηνική διαδήλωση» είναι μια παθητική διαδήλωση, τελείως αναντίστοιχη της βίας του αντιπάλου. Αλλά ακόμη και αυτό για τους γκάντι των μητροπόλεων είναι ακραίο. Κι αυτό γιατί, χαμένη στην μετάφραση (η αριστερά), φοβάται να έρθει σε ρήξη με το υπάρχων οικονομικό και πολιτικό σύστημα. Έχει ξεχάσει ότι οι νόμοι αντικατοπτρίζουν απλά τους συσχετισμούς δύναμης στην πάλη δυο αντιμαχόμενων τάξεων και δεν είναι a priori κάτι που είναι και για να τηρείται.

Εγκλωβισμένη στην ίδια την αντίφαση της ύπαρξης της και μην έχοντας απολύτως καμία πρόταση για το τι μέλι γενέσθαι πέφτει λουκούμι στα αστικά κόμματα που της βάζουν ψευτοδιλήμματα όπως «ναι ή όχι» στην μνημόνιο 2, και οι ίδιοι τα αποδέχονται και το προχωράνε ένα βήμα παραπάνω ζητώντας εκλογές, δείχνοντας ξεκάθαρα την ρεφορμιστική τους φύση, η οποία επιδιώκει έναν καπιταλισμό με άλλο πρόσωπο, ο οποίος δυστυχώς γι’ αυτούς έχει χρεοκοπήσει σαν μοντέλο, ανεπίστρεπτη.

Τόσο το χειρότερο για όλους αυτούς βέβαια, γιατί αυτή τη φορά το δίλημμα «Καπιταλισμός ή Επανάσταση» δεν μπαίνει από το κίνημα αλλά από την ίδια την αστική εξουσία. Όποιος δεν απαντάει το δεύτερο θα πνιγεί στις αντιφάσεις του και θα χαθεί στα χρονοντούλαπα της ιστορίας.

9 σχόλια:

  1. Αγάπητα φρικία χαίρομαι που κάποιος τοποθετείται ωστέ να μιλήσω και εγώ...

    Αρχικά να πω, πως ήμουν (και είμαι) αρκετά επιφυλακτικός με τις διαδηλώσεις στο μητροπολιτικό κέντρο, καθώς αυτές αναπαράγουν μια κυρίαρχη διαίρεση, αυτή του πολιτικού με το καθημερινό, η διαμαρτηρία υπάρχει μονάχα αν αναπαρίσταται στο θέατρο (hot spot) της λαικής οργής που λέγεται πλατεία συντάγματος(μου θυμίζει την φρεσεολογία των μαιντανών του πολυτεχνείου του '73, ήμουν και εγώ εκεί). Η διαμαρτυρία είναι αφηρημένη, δεν εκφράζεται στον υλικό καθημερινό λόγο, είναι ένα "να φύγουνε" ή "ένα για την κοινωνική επανάσταση και την αναρχία", το οποίο δεν υπάρχει πραγματικά, είναι ένας βερμπαλισμός,ένα θέαμα επαναστατικότητας. Είμαι επιφυλακτικός και για έναν ακόμα λόγο, γιατί το υποκείμενο δεν υφίσταται προυούσα κατάσταση (δεν είναι Ιστορικό με "ι" κεφαλαίο), συγκροτείται μέσα από τις θετικές σχέσεις που το παράγουν,συνεπώς οι Έλληνες (με την ελληνικότητα να εκφράζει ένα σύνολο κοινωνικών χαρακτηριστικών και προφανώς όχι καταγωγή) κάνουν ελληνικά- πατριωτικά μπάχαλα, και αυτό δεν αλλάζει μέσα στην σύγκρουση. Ο Μαρξ στην Μπρυμαίρ λέει σε κάποιο κεφάλαιο, δεν θυμάμαι και καλά, πως τα κόμματα συντάχθηκαν με το κόμμα της Τάξης (μπουρζουαζίας), ενάντια στο κόμμα του κομμουνισμού, τους σοσιαλισμού, της αναρχίας, το κόμμα του προλεταριάτου, κάπως έτσι πάνε και τώρα τα πράγματα, μόνο που η ελληνική αναρχία, παρατάσεται πλέον και αυτή μαζί με κόμματα της Τάξης, καθώς αρνήται να ξεπεράσει τα πολιτικά και θεωρητικά της στεγανά, συσκοτίζει μέσα στην διαρκή της συγκρουσιακή της διάθεση, της αυτόνομές εξουσίες, αυτές του έθνους, του φύλου, και της ιδιοκτησίας. Το περιεχόμενο του κομμουνισμού της τρέχουσας περιοδού (Blaumachen, έτσι δεν είναι;;), είναι το περιεχόμενο του αγώνα και το πολιτικό του πρόγραμμα, το οποίο καθορίζεται από συγκρούσεις ανάμεσα στην τάξη, ανάμεσα στο προλεταριατό. Αυτές είναι οι φάπες που λείπουν από τις κεφάλες των ελλήνων- μικροαστών- ρατσιστών- σεξιστών, στο όνομα του λαικισμού, του alternative προφίλ, και της αφηρημένης κοινωνίας. Για να παράγουμε τον κομμουνισμό της τρέχουσας περιόδου, το κίνημα που αρνήται την υπάρχουσα τάξη πραγμάτων (η άρνηση είναι κυρίαρχη στον κομμουνισμό), πρέπει να επιτεθούμε στον παλίο κόσμο, πρέπει να επιτεθούμε στην ελληνικότητα από όπου και αν προέρχεται, να γίνουμε αυτό που δεν είναι. Η εργατική ταυτότητα, το φύλο και το έθνος είναι τα όρια που πρέπει να ξεπεραστούν μέσα από τους αγώνες.

    Χίλια ζήτω για τις λούμπεν μειοψηφίες που χθες έστειλαν τις καταφάσεις τους ενάντια στην ιδιοκτησία, το φύλο και το έθνος.

    Δεν υπάρχουν διλήμματα που πρέπει να απαντηθούν, η επανάσταση είναι κομμουνιστικοποίηση που διαχέεται σε όλες τις πτυχές της καθημερινής ζωής και αυτονομία η οργάνωση μας.. Χ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι επίσης: κρεμάλα στους straight έλληνες και τις μανάδες τους.

      Διαγραφή
  2. Όχι ακριβώς έτσι αλλά εκεί κοντά, κρεμάλα σε κάθε τι ελληνικό, ενάντια σε κάθε λαική εθνική κληρονομιά, και σύμβολο, ενάντια στον εθνικό κορμό και στην ανασύνθεση του, μέσα στα χοτ σποτ της αγανάκτισης, του εθνικού πένθους, ενάντια στην ελληνορθόδοξη μαγκιά και στο φιλότιμο.

    «Κάθε κοινωνία είναι μια κατασκευή, μια συγκρότηση, μια δημιουργία ενός κόσμου, του ιδιόκοσμού της. Η ίδια η ταυτότητα της δεν είναι τίποτε άλλο απ’ αυτό το «σύστημα ερμηνείας», αυτόν τον κόσμο που δημιουργεί αυτή. Και γι’ αυτόν τον λόγο (όπως και κάθε άτομο) αντιλαμβάνεται ως θανάσιμο κίνδυνο κάθε επίθεση εναντίον αυτού του συστήματος ερμηνείας˙
    την αντιλαμβάνονται ως επίθεση εναντίον της ταυτότητας της, εναντίον της ίδιας.» (Κορνήλιος Καστοριάδης). Αυτή η ταυτότητα,παράγεται μέσα από τα συστήματα της αρρενωπότητας, της ελληνικότητας, της ιδιοκτησίας και της εργασίας. Αν δεν επιτεθούμε στην ταυτότητα αυτήν, αν δεν την δούμε ως όριο των αγώνων του προλεταριάτου που πρέπει να ξεπεραστεί καταφατικά, τίποτα νέο δεν είναι εφικτό. Χ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλε Χ. ξεκόλα απο τους Blaoumachen και βγες λίγο στον δρόμο...

      Διαγραφή
  3. Μα το κάνω αρκετά συχνά... απλά όχι με την Γσεε είπαμε όποιος δεν είναι στο σύνταγμα και στο indymedia δεν σημαίνει πως δεν είναι πουθενά.. Χ

    http://www.autonomia.gr/autonomia/autonomoi_posters/autonomoi_posters_29.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ότι να ναι...

      1ον, το εργατικό κίνημα έχει συγκεκριμένες διαδικασίες, οι οποίες είναι εντός ΓΣΕΕ. Αν δεν σ' αρέσει μπες μέσα σε αυτές τις διαδικασίες και δώσε άλλη τροπή. Αν δεν σαρέσει και δεν κάνεις κάτι γι αυτό, είσαι εκτός διαδικασιών του εργατικού κινήματος.

      2ον, αν είχες επικοινωνία με χώρους δουλειάς θα ήξερες ότι αυτές οι αμπελοσοφίες είναι καλές μόνο για να τραβάς μαλακία στην τουαλέτα σου.

      3ον, από πότε το δίλημμα είναι σύνταγμα ή indymedia? Ωραία η αφίσα και προσυπογράφω το περιεχόμενο. Αλλά μάλλον δεν έχεις ιδέα τι σου γίνεται.

      Διαγραφή
  4. Χαίρομαι πρώτα απ' όλα για το υποτιμιτικό υφάκι είναι το αγαπημένο μου για συζητησείς στις οποίες αναφαίρεται η λέξη γσεε και σύνταγμα..

    1ον, όπως μας έχει δείξει η εμπειρία των τελευταίων κύκλων των αγώνων της τάξης μας,η εμπειρία της αυτονομίας, αλλά και οι εξεγέρσεις στα γκέτο, της αγγλίας και της γαλλίας,οι πρακτικές της τάξης πατάνε πάνω στο έδαφος του κοινωνικού εργοστασίου, ξεφεύγουν από τους χώρους δουλείας και κινούνται στο έδαφος της μητρόπολης. Παράλληλα η πολιτική δεν υφίσταται σε δεύτερο επίπεδο, δεν αναπαρίσταται σε κεντρικές διαδικασίας, αλλά βρίσκεται στο άμεσο ζήτημα της μισθωτής εξάρτησης και του αναγκαίου χρόνου εργασίας, εκεί είναι άλλωστε και το σημείο το οποίο θυμίζει στα αφεντικά πως η εργασία μας είναι ο μοναδικός τρόπος παραγωγής αξίας. Η ταξική πάλη δεν μπορεί να κλειστεί μέσα σε παλίου τύπου συνδικαλιστική οργάνωση, δεν χρειάζεται να αναστήσουμε φαντάσματα, η τάξη πρέπει να οργανωθεί πολιτικά, να θέσει τα ζητήματα του μισθού και του αναγκαίου χρόνου εργασίας, και να παράγει την κουλτούρα της, και τα δύο αυτά είναι αναγκαία.

    2ον, επείδη έχω επικοινωνία με χώρους δουλειά, αλλά δεν είμαι με τον αλτέρνατιβ λαικισμό, και δεν χαιδεύω τα αυτία των εργάτων, καθώς δεν γουστάρω να κάνω εισοδισμό σε κανένα κοινωνικό σώμα, ξέρω πως το αυτόνομα οργανωμένο κομμάτι της τάξης, ιστορικά θέτει το ζήτημα του φύλου και του αντιφασισμού ως θέματα ίδιας σημασίας με αυτό του μισθού. Δεν είμαστε αριστεροί για να ορίζουμε τις σημασίες, στην λογική βάση- εποικοδόμημα, θέλουμε να ξεσκεπάζουμε και συναρθρώνουμε τις εξουσίες και όχι να συσκοτίζουμε κάποιες από αυτές ως υποδιέστερες. Η εργατική τάξη δεν είναι υποκείμενο ιστορικό που απλά χρειάζεται αφύπνηση, για να συγκροτηθεί ως τάξη για τον εαυτό της και να απειλήσει να βγει από την σχέση κεφάλαιο πρέπει να κάνει κριτική σε κάθε καθημερινή της δραστηριότητα, μέσα και έξω από την παραγωγική διαδικασία (λίγος Μάης και λίγη αυτονομία ρε παιδία, φτάνει πια ο Ντουρούτι, ψόφησε).. ααα επίσης το αν αυνανίζονται οι εργάτες, είναι κάτι που το συζητάμε αν θέλεις, πάντως το θέμα είναι να βάζουν και κανένα δάχτυλο για να σπάει η αντρίλα...

    3ον, γενικά δεν φιλοδοξώ να πω πως έχω και ιδέα, ή πως έχω δίκιο, για πλάκα γράφω, δεν είναι δα και τόσο σημαντικό το τι λέω εδωπέρα, αλλά γενικά ο εκνευρισμός σου μου φαίνεται κάπως αστείος.. τέλος πάντων, αυτό που έλεγα ε και προφανώς δεν κατάλαβες, (πως σου φαίνεται το δικό μου ηρωνικό υφάκι, θέλω δουλεία ακόμα ε; δεν είναι και αρκετά αντρικό δεν είπα για αυνανισμούς ε; συγγνώμη θα το δουλέψω.) είναι πως υπάρχει η αντιλήψη πως οι μοναδικοί αγώνες που υπάρχουν είναι αυτοί που αναπαρίστανται στους κυρίαρχους τόπους αγώνα, είτε αυτοί οι τόποι είναι το κέντρο της Αθήνας, είτε αυτοί είναι ψηφιακοί. Συνεπώς αν δεν βρίσκεσαι εκεί δεν βρίσκεσαι στους δρόμους, δεν αγωνίζεσαι ο αγώνας δεν είναι κάτι συγκεκριμένο, η σημασία δεν εντοπίζεται σε λογικά σχήματα (δομές σκέψεις, κοσμοείδωλα, ιδεολογίες), είναι πραγματικός και απλώνεται σε όλο το έδαφος στην μητρόπολη, από μια αφίσα μέχρι τις φάπες σε έναν φασίστα, σκατά στο Σύνταγμα, θέλουμε όλη την πόλη.. Ο νέος κόσμος απλώνεται από στώμα σε στώμα έλεγε ο Μπρεχτ και όχι μέσω ίντερνετ θα συμπλήρωνα εγώ. Χ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. στο 1ον, θα συμφωνήσω εν μέρη λέγοντας ότι Όντως η ταξική πάλη Δεν μπορεί να υπάρξει Μόνο σε συνδικαλιστικό επίπεδο και μπλα μπλα μπλα αλλά σίγουρα οφείλει πρώτα απ'όλα να πάρει "σάρκα και οστά" στους χώρους δουλειάς και Ναι πρώτα απ'όλα σαν συνδικάτο.

    στο 2ον, καλά όλα αυτά αλλά η θεωρία πρέπει να πηγάζει από τη πράξη και τούμπαλιν κάτι που στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ισχύει και το ξέρουμε όλοι πολύ καλά, μιας και πιάσαμε καστοριάδη μην γίνω γραφικός, αλλά αφου το πηγαμε στο 'προσωπικό' αν ο ντουρούτη πέθανε ο καστοριάδης δεν υπίρξε καν.

    στο 3ον, αρχικα γελάει ο κοσμος.
    ναι σκατα στο συνταγμα, θελουμε τα παντα και τα θελουμε για ολους, αφισες και φαπες σε φασιστες τα λεει και τα κανει και ο καθε ουγκανος.
    αν αυτα φτανουν συντροφε συγνωμη αλλα game over.
    Βαρύγδουπες σημασίες, λογικά σχήματα και άλλοι τόσοι θολοκουλτουριάρικοι βερμπαλισμοί δεν έχουν να πουν τπτ σε εμας τους προλετάριους.
    Ναι οντως δεν ειμαστε αριστεροι για να πεσουμε σε λογικες βαση-επικοδομημα οπως στο αν τα έθυμα τελικά κάνουν τους ανθρώπους, οποτε ο μπρεχτ ας βάλει τα διδάγματα του εκεί που ξέρει και σ'αλλη παραλία, οχι στον προλεταριακο αγωνα. (γιατι ναι εννιοτε είμεθα και σεξιστε)

    υ.γ.
    Το ότι αναφέρεις 2 τυπους που και οι δυο δεν ειχαν να κανουν ουτε στο ελαχιστο με το προλεταριο ειναι πολυ προβληματικο όχι για σενα τοσο, οσο για τη τρεντι ρεπλικα που λεγεται ετσι γενικα και αοριστα αυτονομια.
    Αλλα επειδη στα ιντερνετια ξεχναμε τα παντα και απλα τις βγαζουμε εξω να τις μετρησουμε ας παμε για καμια μπυρα να τα πουμε. :)

    κ.ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σαν συνδικάτο; δεν νομίζω και τόσο, υπάρχει μια θεμελιώδης προβληματική στην οργάνωση σε συνδικάτα. απευθύνεται σε μια παλαιότερη εργατική φιγούρα, αυτή του εργάτη μάζα, της απόλυτα αφηρημένης εργασίας μέσα στον χώρο του εργοστασίου. Όμως στο σήμερα συναντάμε στον "Δυτικό κόσμο", κυρίως την φιγούρα του κοινωνικού εργάτη, του οποίου και η εργασία είναι νομαδική, συνεπώς δεν συναντάται σε συγκεκριμένο χώρο αλλά εξαπλώνεται στο κοινωνικό εργοστάσο. Παράλληλα εξαντλείται στην δραστηριότητα εντός της παραγωγικής διαδικασίας, ξεχνώντας το κομμάτι της αναπαραγωγικής (θεμελιώδης αντίφαση για το κεφάλαιο είναι αυτή της παραγωγής και της αναπαραγωγής των σχέσεων του), η συγκρότηση της τάξης για τον εαυτό της είναι μια δραστηριότητα στην σφάιρα της κουλτούρας.
    Ωραία το δέχομαι ο Ντουρούτι δεν έχει πεθάνει, αλλά η δραστηριότητα και τα προτάγματα του βρίσκονται σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο, τον οποίο και δεν μπορούν να ξεπεράσουν, αντλεί από την εμπειρία της εποχής του, και δεν έχει να μας πει και πάρα πολλά εκτός της ιστορίας της τάξης μας.
    Υπάρχουν δουλειές του ταξικού ανταγωνισμού που είναι πιο "βρόμικες", ο αντιφασισμός είναι μια από αυτές. Το έθνος όμως ως αυτόνομη εξουσία καθώς παράγει τον εθνικό κορμό ως εργατική δύναμη με αξία, παράγει και την ακραία υποτιμιμενη εργατική δύναμη των μεταναστών εργατών. Οι φάπες στους φασίστες, που είναι πρώτοι και καλύτεροι στην επίθεση αυτή, είναι αγώνας για το συμφέρον της τάξης μας. Τώρα σε ότι έχει να κάνει με τις αφίσες, αυτές δεν έρχονται από μόνες τους ούτε εξαντλείται κανένας εκεί, υπάρχουν εκδηλώσεις, συναυλίες, πορείες και μοιράσματα, που ολοκληρώνουν μια παρέμβαση στην μητρόπολη. Κανένας βέβαι δεν είπε ότι αυτά φτάνουν, πρέπει να μπούν οι διεκδικήσεις σε σχέση με τον μισθό και τον ΚΑΧΕ,μέσα στην παραγωγική διαδικασία, αλλά αυτό είναι στο χέρι μας ως εργάτες να γίνει, αλλά να γίνει πολιτικά.
    Τώρα για την φρασεολογία είναι άδικο νομίζω να με κατηγορείς για βερμπαλισμό, γιατί πολύ απλά δεν σπαταλάω λέξεις, απλά προσπαθώ να είμαι αρκετά ακριβής σε αυτό που θέλω να πω. Δεν φιλοδοξώ να κοινωνιολογία, ότι λέω έχει να κάνει με την "υπόθεση" του προλεταράτου, άρα αφόρα τους εργάτες, γιατί δεν μιλάω ως τέτοιος..

    υ.γ. ο καστοριάδης μπορεί να μην υπήρξε ποτέ ο ίδιος εργάτης, παρόλα αυτά ειδικά τις εποχές του Σοσιαλισμός ή Βαρβαρότητα, μελέτησε την κινητικότητα της γαλλικής εργατικής τάξης, και βάσισε πάνω σε αυτήν την θεωρία του. Τόσο η Αυτονομία ως ξεπέρασμα του Εργατισμού στην Ιταλία, όσο και ο Γαλλικός Μάης, είχε σπουδαία εργατική βάση, και οι θεωρίες που παρήγαγαν σαν κινήματα, έχουν να κάνουν με την εργατική αρνητικότητα, μέσα και έξω από το εργοστασίο.. Μερικές φορές γίνεται πάντως αυτό που λες, παρασήρεσε εύκολα όταν γράφεις στο pc. Ο λόγος για τον οποίο έγραψα έχει να κάνει με το αποσπασματάκι κάτω από τον τίτλο, γιατί πρέπει να εκλογικεύουμε την πολιτική μας κριτική και να μην μας παρασέρνει το συναίσθημα, και σε αυτά τα πλαίσια έβαλα κάποιες μικρές σκέψεις ως κριτική αυτών που συνέβησαν και συμβαίνουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή