Κυριακή 22 Μαΐου 2011

Γιατί δεν πάμε τους χίπιδες...


Γράφει ο El Toto

Γιατί δεν πάμε τους χίπηδες…

• γιατί προτάσσουν την μη-βία και την ειρήνη την εποχή που μας έχουν κηρύξει τον πόλεμο. Δεν είμαστε ούτε πολεμοχαρείς, ούτε έχουμε κάποιο ιδεολογικοπολιτικό φετίχ με την βία αλλά διάολε! Το να επιδιώκεις την συμφιλίωση των ανθρώπων γενικότερα αγνοώντας τα αντικρουόμενα συμφέροντα και τον ξεκάθαρο κοινωνικό διαχωρισμό σε πλούσιους και φτωχούς είναι απλώς… χαζομάρα. Δεν γίνεται να αγαπηθούμε όλοι με όλους επειδή όντως έχουμε πράγματα να χωρίσουμε! Και επειδή αυτοί που παράγουν και αναπαράγουν την αδικία, δηλαδή οι καπιταλιστές, δεν φαίνεται να δείχνουν καμία ιδιαίτερη συμπάθεια προς το χιπισμό αλλά αντιθέτως μας επιτίθενται βίαια με σχεδόν κάθε μέσο, γιατί να δείξουμε εμείς; Εν ολίγοις; Αν θες ειρήνη πρέπει πρώτα να κάνεις πόλεμο με αυτόν που σου φέρνει τον πόλεμο.

• γιατί αποκηρύσσουν την ύλη με την ίδια μεταφυσική που το κάνουν και οι χριστιανοί (ή τουλάχιστον με τον τρόπο που προτάσσει ο χριστιανισμός). Και μάλιστα με την ίδια αθωότητα και αφέλεια πιστεύουν πως καταφέρνουν κάτι καλύτερο για τους εαυτούς τους και το σύνολο. Αυτή η απαξίωση της υλικής ζωής και η ανωτερότητα του καθάριου πνεύματος και της συναισθηματικής ευδαιμονίας πάνω σε αυτήν είναι ο βασικός μύθος που βασίζονται όλες οι θρησκείες με κύριο στόχο βέβαια την διατήρηση της κυριαρχίας της άρχουσας τάξης. Για να μην είμαστε κακοπροαίρετοι ή συνομωσιολόγοι, δεν λέμε ότι ο χιπισμός είναι ντε και καλά υποκινούμενος από το ίδιο το σύστημα αλλά εμμέσως αυτό εξυπηρετεί. Για μια ακόμη φορά να ξεκαθαρίσουμε πως δεν είμαστε παθολογικοί λάτρες της ύλης αλλά αναγνωρίζουμε την σημασία της στην ζωή. Τα υλικά αγαθά δημιουργούνται (έστω και μέσα από αυτή την παραγωγική διαδικασία) για να εξυπηρετούν τον άνθρωπο και να καλύπτουν τις ανάγκες του. Η ειρωνεία του θέματος είναι ότι ακριβώς στο ίδιο παραμυθάκι βασίζονται και τώρα αυτοί που μας κηρύττουν με το ζόρι την λιτότητα: «Τι και αν σου κόβω από μισθό και επιδόματα; Το χρήμα δεν είναι το παν!». Ίσως σε επόμενη φάση να μας προτείνουν να βγούμε και στο μοναστηράκι με κιθάρα και τζίβες για να τα βγάλουμε πέρα. Ποιος ξέρει;

• γιατί ρομαντικοποιούν την φτώχεια μιμούμενοι τον τρόπο ζωής των εξαθλιωμένων στην κουλτούρα και την εμφάνιση. Η λογική είναι απλή, οι χίπηδες αποποιούμενοι την κατανάλωση για την κατανάλωση και τον υλισμό, περνάνε στο άλλο άκρο: την λουμπενοποίηση, με τη διαφορά ότι έχουν πάντα από πίσω τους εργαζόμενους ή αστούς γονείς τους να παρέχουν χαρτζιλίκι. Εξάλλου, ακόμη και ιστορικά να το δεις η ταξική καταγωγή του χιπισμού βρίσκεται σε γόνους μεσοαστικών οικογενειών που βαρέθηκαν την «υλική ζωή» της (εκάστοτε) Κηφισιάς και κάνουν την «εφηβική επανάσταση» τους κατά του μπαμπά που θέλει να τους περάσει την οικογενειακή επιχείρηση και να τους καμαρώσει στελέχη πολυεθνικών και γιάπηδες. Τώρα γιατί περνάνε στο άλλο άκρο; Ίσως κάποιο αστικό σύνδρομο ενοχής τους κάνει να καταλάβουν πως ο πλούτος που απολαμβάνουν είναι κλεμμένος από την υπόλοιπη κοινωνία. Η ειρωνεία πάλι είναι ότι αυτό το κύμα των ευπορούντων sixties μέχρι και seventies τότε είχε παρασύρει μαζί του και παιδιά εργατικών οικογενειών, κάτι που είναι πραγματικά γελοίο αν σκεφτείς ότι αυτές οι οικογένειες ζούσαν «χίπικα» και λιτά, πολύ πριν και πολύ μετά το κίνημα των χίπις και πάντα χωρίς να έχουν άλλη επιλογή. Και φυσικά, μιας και κάναμε αυτή την ιστορική αναδρομή, να υπενθυμίσουμε ότι η «επανάσταση των χίπηδων» τελείωσε όταν αυτοί πάτησαν τα 30 και μπήκαν στις ζωούλες που ήταν να πάρουν από την αρχή.

• γιατί πάντα και πριν από όλα είναι lifestyle επαναστάτες και προτάσσουν μια lifestyle εναλλακτική επανάσταση ως λύση για το σύστημα που δεν μας αφήνει να αγαπηθούμε και να είμαστε αγαπημένοι (δώσε ψιλή!) μάαααααν. Προτείνουν λύσεις όπως το να μην δουλεύεις γιατί υπηρετείς το σύστημα, να μην καταναλώνεις γιατί τροφοδοτείς το σύστημα και αντί αυτού να μένεις σε κοινόβια και το να διαμορφώσουμε εναλλακτικές κοινότητες οπού θα μοιραζόμαστε τα πάντα. Αν όπου κοινόβια βάλεις καταλήψεις και με λίγη παραπάνω βία, έχεις την αναρχία in greece ‘80s style. ΦΑΚ ΓΕΑ! Σε πρώτη σκέψη δεν είναι άσχημη ιδέα. Μια κοινωνία που θα βασίζεται στην αγάπη και την ισότητα; Αλλά πάλι, σε μια δεύτερη σκέψη το γιατί εγώ δεν μπορώ να προτείνω στην γιαγιά μου και στην υπόλοιπη κοινωνία να φύγει από την πόλη και να πάει να μείνει σε κανένα βουνό με τα απολύτως απαραίτητα είναι (για τον αναγνώστη που δεν περνάει την πολιτική του εφηβεία) πασιφανές αλλά και πάλι η όλη ιδέα του να υπάρχουν νησίδες ελευθερίας μέσα στο καπιταλισμό, τις οποίες ο καπιταλισμός θα ανέχεται είναι αδύνατον. Αδύνατον από την βάση του βέβαια γιατί οι έννοιες της κλασικής πολιτικής ανάλυσης, δηλαδή οι αντικειμενικές και οι υποκειμενικές συνθήκες, είναι και έννοιες παντελώς άγνωστες και δυσκολονόητες για έναν μέσο χίπη. Επανάσταση ρε άπλυτοι (χίπηδες και απολιθώματα της αναρχίας in greece ’80s) είναι να μετασχηματίσεις την κοινωνία, όχι να πάρεις την κοινωνία και να την πας αλλού!

Γιατί ασχολούμαστε με τους χίπηδες…

Κανονικά δεν θα μας πείραζε που ήρθαν στην μόδα οι τζίβες και το hippy shop στο μοναστηράκι κάνει χρυσές δουλειές. Αυτά έρχονται και παρέρχονται! Το πρόβλημα αρχίζει και τελειώνει εκεί που η μόδα, η lifestyle επανάσταση της εφηβείας και οι τζίβες μπαίνουν στα κινήματα ή γίνονται και κινήματα από μόνα τους. Βλέπε Ατενίστας, τους παπάρες με τα ποδήλατα που κλείνουν τους δρόμους της Αθήνας κάθε παρασκευή, η όλη εναλλακτικού τύπου επανάσταση και ο ακτιβισμός που μας εμφανίζεται όλο και περισσότερο σαν καρκίνος από τα μέσα. Ξεκίνησε με τους γραφικούς ΣΕΚίτες και επεκτείνεται. Φοβού τους χίπηδες και το κακό που είναι ικανοί να μας κάνουν.

Κλείνουμε με ένα personal favorite απόσπασμα που ταιριάζει πάντα και παντού:

«Ευλογημένη ας είναι η στιγμή, που οι καρνάβαλοι του αριστερίστικου μετα-χιπισμού, και όλες οι συναφείς εναλλακτικές σέχτες θα χαθούν σαν χιλιοπατημένα τρυκάκια στο πρωινό αεράκι της προλεταριακής επανάστασης. Και τόσο το χειρότερο για τους φυτοφάγους ή όχι, θιασώτες της φυτοποίησης της νεολαίας σε κάτι σαν Γκάντι-των-μητροπόλεων. Ας τους κατασπαράξουμε πριν μας καταπιούν.»

17 σχόλια:

  1. ΠΑΝΕ ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΑΝΑ ΒΙΒΛΙΟ! ΑΝΘΡΩΠΕ ΙΔΕΑΛΙΣΤΗ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΤΙ ΕΣΤΙ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΜΟΥΝΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. http://www.youtube.com/watch?v=-4qEziYh-lI

    OXI ΣΤΗ ΒΙΑ- ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. σύντροφε, το απόσπασμα με το οποίο κλείνεις, απο πού είναι?>

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΠΑΠΑΡΑΣ είσαι και φαίνεσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τους παπάρες με τα αυτοκίνητα που κλείνουν την Αθήνα(και όχι μόνο) κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή δεν βλέπω να τους σχολιάζεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. A...
    Και χίππης είσαι και φαίνεσαι..
    Γράφε εσύ στο κωλοblog σου για το πόσο γαμάτος είσαι κράζοντας τους άλλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. δεν πρεπει να μαλωνουμε.Εγω αν και δεν ειμαι χιππης,πιστευω οτι πρεπει να υπαρχει αλληλοσεβασμος και ορια στην βια.Διαφορετικα,να ξυρισουμε κεφαλια και να φορεσουμε τιραντες,σαν τα αυγα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν γουστάρω και εγώ τους χίπιδες γιατί πολλοί το έχον δεί μόδα με τζίβες μπάφους και παντελόνια καμπάνια αλλά διάολε ορισμένες απόψεις ακούγονται λογικές.
    Βέβαια στην βία της εξουσίας η απάντηση της βίας είναι κάτι το λογικό αλλά προσέχτε η βία που θα γίνει δεν θα είναι ατομική αλλά συλλογική...
    Όπως το ένοπλο κίνημα των Ζαπατίστας, ακόμα και ο ΕΑΜ...
    Εκεί συμφωνώ απόλυτα σε ένοπλο αγώνα απο μερικά άτομα είμαι ενάντιος γιατι πετυχαίνει το ανάποδο στόχο...
    Kλείνω με ένα τραγούδι που πρέπει να αντιπροσωπέυει το κείμενο σας

    http://www.youtube.com/watch?v=2SNHtKfDxlg

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. αδερφε, συμφωνω με το 90% αυτων που γραφεις αλλα σταματα να υποβιβαζεις τους αλλους για να δειξεις "επιπεδο". δεν ειμαι χιπης ουτε ομως πολιτικοποιημενος, και θεωρω οτι αν ειναι να εκφραζεις την αποψη σου να την εκφραζεις σωστα και τεκμηριωμενα χωρις ιδεολογικους φραγμους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Kremala stous xiphdes! Via sthn via ths eksousias!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το άρθρο είναι πολύ απλουστευτικό και δείχνει μεγάλη άγνοια σχετκά με το γενικότερο ιστορικό κίνημα της αντι-κουλτούρας από το τέλος του 2ου παγκοσμίου πολέμου ως σήμερα. Οι αποκλεισμοί, οι περιχαρακώσεις, οι διαγραφές και οι γενικεύσεις είναι χαρακτηριστικά της ολοκληρωτικής σκέψης και όχι της αναρχικής σκέψης. Για αυτό τον λόγο ιστορικά υπάρχουν και αναρχκοί "βίαιοι" (Μπακούνιν κ.α.) και αναρχικοί "μη-βίαιοι" (Θόροου κ.α.), και αναρχικοί "υλιστές" (Κροπότκιν κ.α.) και αναρχικοί "μεταφυσικοί" (Τολστόι κ.α.), και αναρχικοί "χίππηδες" (MC5 κ.α.) και αναρχικοί "πάνκηδες" (Crass κ.α.), και αναρχικοί φυτοφάγοι και κρεατοφάγοι κ.λ.π, κ.λ.π... Το να πιστεύεις πως όποιοι είναι διαφορετικοί αναρχικοί από εσένα είναι "απειλή" για την "Αναρχία" δεν συμβαδίζει με το πρόταγμα της ατομικής ελευθερίας που υπερασπίζοναι όλες οι μορφές "Αναρχίας". // υστερόγραφο: οι "Ατενίστας" είναι νεο-φιλελεύθερο αστικό facebook group και δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με "χίππηδες" και όσοι πίνουν μπάφους και έχουν τζίβες επίσης δεν είναι απαραίτητα "χίππηδες" (εκεί άρχισα να ψηλιάζομαι ότι μάλον δεν έχεις μελετήσει αρκετά την ιστορία της αντι-κουλτούρας, κομμάτι της οποίας είναι και οι hippies...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ta pragmata einai apla.OXI den einai o ka8enas anarxikos epeidh kai mono to leei .fusika kai yparxoun swstoi anarxikoi kai anarxikoi pou tsepwnoun fraga se party oikonomikhs enisxyshs kai atoma pou geloiopoioun ton xwro .dystixws me thn logikh oloi "anarxikoi eimaste" o xwros katastrafhke.den 8a fwnazw syntrofo to ka8e aristero lubenario pou 8elei na tn vgalei enalaktika stis spoudes tou kai oute ton ka8e hippie pou 8elei na paei kontra sto fragato mpampa tou.Ti nomizeis oti einai i anarxia?agapes kai louloudia?oxi einai polemos.an den exeis lyssa kai syneidhsh vres kati allo cool na yposthri3eis.(epishs an les tous mc5 hippies ti na pw mallon den exeis melethsei arketa gia na 3ereis oti itan aptous protestantes tou punk kinhmatos sthn amerikh .epishs militaristes kai prezonia. )

      Διαγραφή
    2. Μάλλον είσαι απλά ένας πανκης που μισείς τους χίππηδες... Το να ταυτίζεις τον αναρχισμό με την βία είναι κάτι επίσης που κανένας κλασσικός αναρχικός δεν θα δεχόταν.... Οχι λοιπόν, ο Αναρχισμός δεν "einai polemos.an den exeis lyssa kai syneidhsh vres kati allo cool na yposthri3eis" όπως λες. Ο Αναρχισμός είναι κοινωνικό, φιλοσοφικό, πολιτικό και πολιτιστικό κίνημα για την πανανθρώπινη απελευθέρωση από την εξουσία, την δυστυχία και την εκμετάλλευση. Αυτό για να επιτευχθεί χρειάζεται ένα κίνημα πάρα πολλών εκατομυρίων ανθρώπων που να είσαι σίγουρος ούτε θα μοιάζουν σε εσένα απαραίτητα όλοι τους, ούτε θα συμφωνούν μαζί σου, ούτε θα σου επιτρέπουν να καθορίσεις εσύ ποιός είναι ο "σωστός" αναρχικός και ποιός όχι... Επίσης οι ΜC5 δεν ήταν "protestantes tou punk kinhmatos sthn amerikh", ούτε "militaristes kai prezonia"...;Hταν "η αποκρυστάλωση της αντικουλτούρας στην πιο επικύνδηνη μορφή της" όπως έλεγαν τότε οι εφημερίδες.( http://en.wikipedia.org/wiki/MC5 ) Όταν θα καταλάβεις πόσο επικύνδινο ήταν για την κυρίαρχη κουλτούρα του 1968 το να είσαι μαλλιάς και να ακούς Doors θα καταλάβεις ότι μια ιστορία για να την κατανοήσουμε την μελετάμε στις συνισταμένες της εποχής της και όχι εκ των υστέρων. Ακόμα και έτσι όμως, ο Johny Rotten των Sex Pistols είναι ένα φλώρος που πίνει coctail σε καποιο κυριλέ ξενοδοχείο στο Λονδίνο αυτή την στιγμή... Ο Arthur Lee των Love (το βασικό hippy flower power συγκρότημα) πήγε φυλακή 6 χρόνια για παράνομα όπλα και ήταν μέχρι την τελευταία στιγμή ελεύθερο πνεύμα ( http://en.wikipedia.org/wiki/Love_%28band%29 ) Ο John Lennon χρηματοδοτούσε τους Μαύρους Πάνθηρες και τους Weathermen, ο Roger Waters αφιέρωσε την φετινή συναυλία του The Wall στα ελληνικά κατά λέξη "στα θύματα της κρατικής καταστολής σε όλο τον κόσμο" Δεν μου αρέσουν τα pop είδωλα και δεν σημαίνει και τίποτα για εμένα τί είπε ένας rock star ...Τώρα εσύ βγάλε τα συμπεράσματα σου πάντως πόσο "πάνκηδες" ήταν τελικά οι πάνκηδες και πόσο "χίππηδες" ήταν τελικά κάποιοι χίππηδες....

      Διαγραφή
  12. ποιος σας ειπε οτι η αναρχια ειναι βια στην βια της εξουσιας???...μηπως το ειδατε σε κανενα μπλογκ στο φβ ή μηπως ειναι η ιδεα που σας εχουν περασει τα μμε????....και αν το παρουμε αντικειμενικα ως αρθογραφος εχεις υποχρεωση να ερευνησεις ιστορικα το κινημα τους και οχι με βαση τα καγκουρια που κανουν τζιβες!!....αν δεις προσεκτικα ΠΟΣΟΥΣ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΟΥΣ ανθρωπους κατεβασε ο Τζον Λενον ,θα καταλαβεις.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ειμαι χυππις και ειμαι περιφανος γι αυτο.Δεν με νοιαζει τι λες εσυ που γραφεις το κειμενο σου,δεν με νοιαζουν οι κυβερνησεις των χωρων,δεν με νοιαζει το κρατος.Ειναι ολοι πουλημενοι.Λεω ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΒΙΑ,ΚΑΙ ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΜΕΤΑΞΥ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.Αστους να σφαζονται μονοι τους.(κραξτε με τωρα οπως κανατε πριν)Ειναι τοσο λαθος να σταματησουν οι πολεμοι?ΕΓΩ ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ στο να κερδισουν τα συν τους και στα συμφεροντα των αλλων και ειμαι ΠΕΡΙΦΑΝΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Η ζωή τελειώνει κάποια στιγμή για όλους. Εσείς οι "αναρχικοί" (το πρότυπο που κυκλοφορεί) έχω καταλάβει ότι θυσιαζετε τη ζωή σας, ζώντας στο μίσος προς πανπολες κοινωνικές ομάδες, για χάρη των μελλοντικών ανθρώπων που θα ωφεληθούν από τον αγώνα σας. ΓιΑ τα παιδιά σας, τα εγγόνια σας κτλ. Και για εσάς ίσως, αν προλάβετε να ζήσετε καποια αλλαγή. Είμαι της άποψης ότι το μίσος κάνει κακό μόνο σε αυτόν που το αναπαράγει. Όταν περπατάς και βλέπεις παντού εχθρούς (ωχ ένας χρυσαυγιτης, ωχ ένας χαζός κάποιου κόμματος, ωχ ένας χιπις, ωχ ένας που δεν τον νοιάζει η πολιτική) κάποιο προβλημα έχεις. Δε λέω ότι οι άλλοι είναι σωστοί και εσυ όχι, ούτε και το αντίθετο. Επίσης οι διχασμοι στο χώρο σας δεν αντεχονται. Λέτε "μπάτσοι μο*νια σκοτώνετε παιδια" και προσβάλλονται οι queer άνθρωποι επειδή υποτιμάτε τις γυναίκες με τη δεύτερη λέξη του συνθήματος. Την αναρχία πλέον ,σαν βιαιη πρακτική και όχι σαν ιδεολογια, την βλέπω σαν ένα σύνολο ανθρωπων που μισούν τους πάντες, νομίζουν ότι έχουν δίκιο στα πάντα έχοντας μελετήσει ελάχιστους από τους πολλούς φιλοσόφους που έχουν παράγει έργο και γενικά ως ξεροκεφαλους. Διαψευστε με αν θέλετε, θα το δεχτώ. Προτιμώ να αφήνουμε το τέρας να μας καταπίνει και να το ξεκοιλιαζουμε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή